Studentjävlar

Jag ligger i sängen. Ska jag sova nu? Nja, jag kollar på söndagens avsnitt av Hedebyborna och bloggar lite innan, tänkte jag. Och gör jag. Funderar även på att om en timme lyssna på Nattjakten, det var en smärre evighet sen. Det kanske inte ens sänds längre ...
Jag är på påhälsning hos min far och katt, tog bussen hit i eftermiddags. Höll på att missa den bara, jag blev stressad till tvåtusen. Bussen går från resecentrum och för att komma dit måste jag ta en lokaltrafikbuss. För att vara på den säkra sidan, som alltid, tog jag bussen som gick en halvtimme innan min andra buss skulle lämna hållplatsen. Den första resan hemifrån ner till stan tar vanligtvis 10-15 minuter, gott om tid! Pyttsan ... Det var oranga vägskyltar som tvingade bussen till omvägar och en massa jävla studenter som sinkade min planering. Hade jag kommit nån minut senare fram till stationen så hade min andra buss kört ifrån mej, så röta hade jag också mitt i all elände.

Men nu är jag då framme. Jag och fadern har suttit framför min dator och lyssnat och tittat på en massa Beatles på tuben. Jäälit najs!
Det kliar nu i mitt tandkött. Jag tror det har blött. Idag hittade jag min tandpetare i en väska så jag använde den för första gången på ett par veckor. Det chockade mitt tankött, jag blir tokig! Skulle behöva en sån där bitring som bebisar har.

Oh, nu ser jag kissen i dörröppningen. Dags att ägna lite uppmärksamhet åt honom! God natt!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0