Arbetsskadad

Jag är åter igen hemma hos modern i Växjö, lämnade familjen av manskön igår. Det jag fick ut av mina dagar hos dem är mycket kärlek från katten, ett roligt judeskämt av fadern och att min far har goda saker i sin frys. Mja, det är väl typ det.
Här har vi då katten som älskar att trängas och tror att han får plats överallt =) .

Och här är det jag hittade i frysen, fantastiskt gott. Jag slukade mer än hälften innan jag kom på att jag kunde fota min dessert, så den ser inte så aptitlig ut ... Men det var den =)) !

Jag åkte tillbaks till stan av den enkla anledningen att jag skulle rycka in och jobba. Men jag lydde inte mitt förnuft och stannade hemma. I morse gick jag omkring och tappade saker, det brukar ge en hint om hur resten av dagen kommer bli. Och det blev som jag förutspått. Jag sitter med svidande och bultande fingar just nu, de tog mest stryk. Hjärnans funktion är väl inte Einstein heller precis, det var lekisklass på huvudräkningen när klockan började bli kväll.
Nä, fingrarna, ja. När jag inte skar mej på kartonger så rev jag sönder mej på maskinen, och när jag inte rev sönder mej på maskinen så fastnar jag med nageln så den går av under den vita ytterkanten, det är det som bultar.

Buhu, jag satt inne på lunchen och förbannade hela dagen och blåste på mina sår. Det verkar stämma det med att ju mindre sår desto mer sveda.
När arbetsdan är över och vi kommer till punkten Räkna Kassan så visar uträkningen att jag diffat med 40 spänn. Jag får väl tolka det som att jag är en mycket god och givmild person ...

Tur att det gått över till måndag så man slipper den där söndan. Ny dag, nya möjligheter! Solen ska visst skina imon förmiddag, så om det inte blåser för jävla kallt kanske man ska sätta sej ute i trädgården =) . Nu blir det det senaste avsnittet av Hedebyborna, var ju inte hemma förän en timme efter det visades på tv. Thank God för webtv!

Kommentarer
Postat av: Pierre

Inte helt riskfritt att jobba på Netto alltså? =)!



Jag fick erbjudande om o jobba på Asia Corners pub för några år sedan o tänkte att va fan...varför inte lixom... efter två veckor slutade de dock att höra av sig. Misstänker att det var pga. 2 saker främst... dels kunde jag inte ett skit om alkohol så fick ha en fusklapp när jag skulle blanda drinkarna...redbull-vodka var väl på sin höjd vad jag bemästrade...men dels så förstod jag mig inte på kassaapparaten heller så det stämde sällan i kassan efter att jag tagit emot betalt men det var o andra sidan för Asia Corners vinning så de borde ju varit rätt nöjda;D.



Vilket var Judeskämtet förresten? Är det nåt man inte hört måntro?



2009-06-15 @ 12:19:09
Postat av: al

Pierre:

Nä, det ska guden veta! Och det gör den säkert också ... Och även om man inte slår sej så är det alltid en risk att jobba i affär.



Har de pub. Tänk vad man kan missa att lära på tio månader.

Men vilka läromästare! Drinkar kan man väl lära sej under tiden, men kassan kunde de väl tagit sej tid med ...



Haha, jag hade inte hört den innan, så jag dog lite när han mitt i ett samtal om Beatles kläckte ur sej "- Hej Jude med Gaskammarkören". Fantastiskt roligt! X))

När jag googlade lite på det så såg jag att de hade en låt till på repertoaren: Jude Min Vän.



al

2009-06-15 @ 13:00:31
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Pierre

hehehe, ja, det var ju lite kul faktiskt =D! Att köra berg är ju faktiskt ett arbete o arbete ger ju frihet...Tommy Kör berg lr nåt :D! Han gasade ju på rätt bra där ett tag...d gick ju som på räls...tills gasräkningen kom =)!



Hehe, puben kan du väl inte ha missat även om den är i minsta laget...vi var ju där vid ett tillfälle o sjöng karaoke =)!

2009-06-15 @ 13:08:46
Postat av: al

Pierre:

Fan vad rolig du är Pierre! Har du funderat på att bli stå uppare? ;))



Marinan!? Varför sa du inte det från början? X))



al

2009-06-15 @ 23:09:11
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Pierre

hehe, tanken har slagit mig men jag vet inte om jag vågar ställa mig på scen... jag är rädd att den inte håller, hehe...fast då borde ju folk skratta o andra sidan ;D!



hehe, marinan ja precis... konstigt att det namnet fortf. används med tanke på att Asia corner legat där i snart tio år :D!

2009-06-15 @ 23:20:23
Postat av: al

Pierre:

Nä, det kan ju vara en balansakt, att få folk att skratta med en eller åt en ... =/



Jaha, jag trodde det var eget, fristående.

Tokigt det kan bli!



al

2009-06-15 @ 23:47:14
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Pierre

skratt som skratt ;D!



Vad gör hon på midsommar? Blir det nåt festande?

2009-06-16 @ 13:03:25

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0