Lite bildning

I detta inlägg ska jag vika ut mej själv, min katt och lite annat. Det blir inte alls många bilder, för först nu hade jag tillgång till min USBkabel.
Här ser vi då två bilder sen min promenad, det hade hunnit bli torsdag och klockan var väl ca 0415 respektive 0455 när bilderna togs.

På den första ser vi två gigantiska snoppar, placerade i allén mellan Växjösjön och lasarettet, som är upplysta med gröna lampor. Konst kallas det visst.
Bild två är då ett porträtt av mej själv, en kvart hemifrån. Mössan är nedtryckt så långt det går, det vita som syns på min axel är mitt linne jag hade under tröjan som jag krängde av mej i farten. Meningen var att det skulle agera halsduk eftersom jag inte hade en äkta sådan i närheten. Som ni ser fungerade inte denna lösning jättebra... Varför jag andas in i min tröjärm har jag två, jävligt bra, förklaringar på. Dels håller jag mina fingrar vid liv genom min varma utandning, dels slipper jag andas in kalluft (det var ju -15°!) eftersom exhalationerna håller luften varm inne i ärmen.

Här till höger har vi bilder på lilla kissen! <3 =) Ett litet minibildspel som beskriver en katts luktsinne. På första bilden kan man tydligt se att djurets främsta del uppsnappat något som leder honom till fotografen, mej.
På den andra ser vi Pontus framme vid doftens källa, en snabb försäkringskontroll genom ett sniff och sen ser aldrig den köttbiten dagens ljus mer.

Så, kvällens sista fotografi. Det grundar sej i brist på material. Man har en cheeseburgare till övers, känner hungern krypa närmare och man har varken micro eller ugn att värma den i. Vad göra? Lägg den i en kastrull på kokplattan och toasta den varm! Fungerade alldeles utmärkt, smakade fortfarande hamburgare, fast med krispigt bröd.

Jess, då har man underhållit sej själv, nu ska jag nog sova.

Kommentarer
Postat av: glenndinvänn

tack för du sparade på vår moder jord med att stänga av elementet innan lovet



känns fel att tacka i hennes namn (moder jord) men skitsamma.

2009-01-12 @ 15:48:06
Postat av: Kajsa

Jaha, men vad pluggar du då?



Jag ska söka samma som förra året. Musikhögskola i Kphmn, Sthlm och Malmö. Har redan varit en sväng i Köpenhamn, och ska ner och göra piano-och teoriprov på torsdag-fredag.



2009-01-12 @ 22:02:05
URL: http://kajsapalmer.blogg.se/
Postat av: al

Glenndinvän:

Wohoo, jag gjorde en god gärning! =))



al

2009-01-13 @ 00:09:06
URL: http://aljohansson.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0