Nybliven göteborgare bloggar

Det har varit en lång dag idag. En lång och varm dag! Den började väl på riktigt 0540 då jag fortsatte packa allt jag skulle förflytta. Klockan 0900 kom min pappa med bil och släp, bara att börja lassa ut lådor, väskor och kassar. Sen bar det av till den stora staden!
Vi kom fram runt halv ett, det byggs om en massa och GPSen talar inte om alternativa vägar, de får vi gissa oss till själva medan apparaten vill att vi ska vända hela tiden. Men tillslut kom vi rätt och innan vi började lassa in min packning flyttade vi sängen som var här från sovrummet till vardagsrummet, och det gjorde då plats för min egen säng.
Innan pappa åkte tillbaka hem till Småland med det hyrda släpet körde vi runt, runt, runt och försökte hitta ett billigt ställe att handla lite mat på. Inget Netto, inget ica, inget Lidl. Min numer närmaste matbutik är Konsum, som inte alls är särskillt billigt.
Vi hittade tillslut ett Willys Hemma som fick mina pengar. Googlade lite när jag kom tillbaka hem och det ska finnas ett Lidl 2 km från mitt nya hem.

Sen jag blev lämnad ensam, utan att känna en själ i Göteborg, har jag knaprat i mej en fjärdedels vattenmelon med ogudaktigt mycket kärnor och börjat vika in mina skrynkliga kläder i en garderob. Det går ganska segt, jag har fastnat framför tvn =) .
Om man skulle öppna sej en öl?

Kommentarer
Postat av: al

Pierre:

Allt gick fint, nu ska bara allt packas upp igen X( .



Låter gött! Grunnar också på om man skulle korka upp nåt. Har inget jättelager precis och det är en bra bit till diverse inköpsställen.

Det känns som jag kastats in i ett främmande land, jag känner inte en jävel.

Fördelen jag har är väl att jag kan språket =) !



Du är så välkommen!



al

2009-08-08 @ 20:20:39
URL: http://aljohansson.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0