Min bästa dag

Idag har allt verkligen flutit min väg! Men jag blev inte varse om det förrän det var dags att stänga ner butiken. Eller jag kan väl säga att jag blev varse om att det var min bästa dag samtidigt som min kollega kom på att det var hans värsta dag. Han hade lyckats förlägga sina nycklar, nycklar som vi behöver för att över huvudtaget ska kunna lämna bygget.
Med alla kunder ute kunde jag också hjälpa till att leta. Jag gick ett par varv ute i butiken, sen gick jag ut på lagret. Där var jag i max två minuter innan jag hittade dem ovanpå frysen. Och stackars kollegan hade letat i en halvtimme, öppnat värdeskåpet och tom ute i containrarna!
Nu då, frid och fröjd, bara att låsa, släcka, räkna kassan och gå hem. Trodde vi. Vi behövde stänga värdeskåpet igen. Var gjorde han av den nyckeln? Jaja, bara att ställa ner att man hade i händerna och hjälpa till att leta igen. Han gick ut på lagret, jag gick till hans kassa vilken värdeskåpet står bakom. Där såg jag nyckeln hänga kvar i låset!
Så för andra gången hittade jag nycklar som jag själv inte slarvat bort! Jag anade en talang jag inte visste jag hade innan =)) .

Ja, det tog sin lilla tid, när kollegan och jag räknat klart våra kassor (jag streckade, han diffade med en 20a fö ... ) skulle vi lägga in våra lådor i kassaskåpet.
Inte då! Vi hade tagit för lång tid på oss och tidslåset gjorde att skåpet inte kommer gå att öppna förrän imon. Kul!
Tillslut lämnade vi äntligen arbetet, 40 minuter senare än vanligt. Jag gick till hojen och skulle starta min mobilradio. Nu trodde jag att det var slut med min bra dag, mobilen var nämligen stendöd. Jag fick cykla hem med trafik, fågelsång, vind och mötande folks prat att lyssna på istället, tråkigt. Men så cyklade jag om ett par killar, säkert i 16årsåldern, men ändå.
Det fanns en mening med att jag inte skulle lyssna på radio! Då hade jag inte hört dessa småkillar vissla åt mej! Haha, jag blev glad, kände mej lika snygg som i London <)) !

Har dessutom pratat med min "hyresvärd" och jag fick talat om för honom hur dags jag kommer på lördag. Nu är det bara att packa lite och sen gå och lägga sej. Jobbar morgon imon. Jobbigt ...

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0