Ich bin krank!

I torsdags förmiddag ledde jag bort min cykel till reparatören, tänkte kanske lite naivt att jag hinner få tillbaka den så jag kan använda den som fortskaffningsmedel till skolan vid 13. Icke alls.
- Halv fem, blir det bra?
- Mja, jag slutar kvart över fyra så ge mej en halvtimme iaf.

Det är två teaterpass på torsdagar, men vi ägnade de lektionerna till att presentera varandra och det blev väldigt mycket samtal om allt möjligt, det finns ju så mycket att lära om varann nu, så det drog över lite på tiden.
Istället för att ta Järntorget-Nordstan-Götaälvbron tänkte jag idag följa cykelskyltarna som går utmed älven ifall det var kortare väg. Det var ingen kort väg i vart fall ... Men tack vare detta vägval hittade jag Kajskjul 8 =)) ( Ähum, After Shave och Anders Eriksson har spelat en del krogshow där ... ) !
Det var dyngvarmt i torsdags så det var inte nådigt att traska hem. Jag fick ta ett milkshakestopp på Donken, som fö var så trögflytande att den inte gick att suga upp i sugröret på länge, men bort till cykelhandlarn kom jag tillslut! Jag betalade mina 350 kronor ledde ut cykeln på gatan och hoppade på. Åååh, paradiset på jorden! Jag ville bara cykla runt i flera timmar för att det var så skönt! Men jag cyklade hem.

Emma hade födelsedag också och ville bjuda på kalas, men jag har verkligen inte råd med spårvagn och jag hittar inte så bra i Göteborg så jag kunde ta cykeln. Jag ville heller inte cykla ensam ... Marsha tog ju vagnen.

Det blev sedemera fredag, jag vaknade upp som ett vrak, men jag tog mej till skolan och hade först ett steppass och sen ett jazzpass. Laddad med endorfiner kände jag inte av min upcomingförkylning, som lurat runt hörnet hela veckan, och vi planerade en förfest innan insparksfesten.
Men när jag kommit hem, duschat och slappnat av gjorde den sej påmind igen, och det med råge! Jag blev så jävla kass, ont i nacke, hals, bakhuvud och ögon, det stack i huden som vid feber och jag kunde knappt sitta upp.
- Ja, du har nog antingen svininfluensan eller hjärnhinneinflammation! sa en msnkompis.
Kul! Det fick mej ju inte alls att känna efter lite för mycket och faktiskt inbilla mej att jag borde börja på mitt testamente!

Idag har frukosten bestått i treo, varmt honungsvatten och isglass, det börjar kännas bättre. Nacken vill dock inte ge med sej riktigt. Det blir nog än sänghelg =) .

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0