Jag missade ett telefonsamtal

När jag kliver innanför ytterdörren hör jag min mobil ringa inifrån rummet. Med min skadade axel till trots lirkar jag upp nyklar ur fickan med högerhanden och kastar in mej i rummet, bara för att höra hur telefonen tystnar. Eller inte höra  ... (???) Aja, skit samma, jag missade ett samtal från K.Emelie.
Jag ringer upp.
- Hej, jag missade samtalet, kom precis innanför dörrn.
- Men vad fan, du ska svara så fort jag ringer!
- Aja, men nu ringer jag upp upp så fort du slutat ringa.
- A, men lägg på då så ringer jag upp igen.
- Meh, haha, nej.
- Nä, men du kommer nog bli glad av vad jag kommer säga.
- Jaså? =))
- Jag har hittat din bok, den låg i min skrivbordslåda, jag har två på rummet.

Ja, så var det, Emelie hade alltså kutat omkring med mej, för min skull, och försökt leta reda på min sångbok och så visar det sej att det är hon som tagit den! <))
Däremot kom vi aldrig fram till hur den kommit dit, varför hon råkat ta den, när hon använde sin egen bok i onsdags. Vi var inte ens i samma grupp.

Tack, Pierre, för erbjudandet! Det var hemskt generöst av dej! Så du har den i din samling också? =) Haft nån nytta av den?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej precis, du har så rätt så! ;)

2009-04-07 @ 19:56:01
Postat av: Pierre

hehe, har väl inte läst den i nån större utsträckning men där finns ju några rätt bra uppsjungningstips som jag ögnat igenom när rösten varit kass =)!

2009-04-07 @ 20:29:44

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0