Förberedande

Idag kom jag tillbaka till Markaryd efter en enda dag på audition på PAS. Tio i fem fick jag ett sms från skolan

Hej, du har antagits till vår förberedande linje, dvs du har inte gått vidare. Kontakta oss nästa vecka om du vill ha mer info. Kommer även per post. MvhMikael

Jag behövde bara göra en auditiondag. Jag vet iaf att jag har en backup, om jag inte skulle komma in på nåt annat. Jag håller så in i helvete på Emma och Marsha som gick vidare tills imon! =)) Jag själv hade jätte jättegärna varit med dem, men har man inte begåvningen så har man inte ...

I torsdags åkte vi till Gbg och sov hos Bettans farbror Olof och fick låna rum hos honom. Jag kan inte ha sovit mer än en timme i den sängen. Jag hörde Marsha gnissla tänder så det gjorde ont i min egen käke och Bettan skratta så jag höll på att fråga högt vad som var så roligt.
Sov knappt nåt, steg upp, gick till spårvagnen, genomförde balett och jazz, hade sångprov och monolog. Jag fick inte ens köra hela min monolog, jag som kunde den så bra! Förberedande som sagt.

När vi, efter mycket om och men, hittade hem till Bettans kompis Carro, parkerade vi jämte huset och gick upp för att  hälsa på, en snabbis tänkte vi. Den snabbisen drog ut lite längre än vi trodde så när vi skulle bära upp våra grejer från bilen visade det sej att Bettan och Emma blivit bestulna på varsin väska från bilen. Jag har sällan varit så förbannad, och jag lånade ut mina jazzskor och vattenflaska till Emma.
Idag vaknade jag klockan sex, när Emma och Marsha började leva.

Jag, Bettan och Carro stack ner till Centralen och fikade med Lina, och när de två förstnämnda hade tagit tåget ~1200 till Borås satt jag och Lina kvar med våra öl. Vi hann se Peter Harrysson promenera förbi två gånger med långt, långt skägg.
Övriga kändisar jag sett var faktiskt i juryn på skolan. Först Lisa Alvgrim, som jobbat mycket med GAS. Henne kände jag igen direkt.
Sen fanns det en dramalärare som verkade mer än bekant, men jag kunde inte fästa henne. Hon hette Helen och satt inne på monologen. Jag tänkte genast att det måste vara i nåt tvprogram och att jag var tvungen att googla nu. Så här står det på Dansforums hemsida:
HELEN SÖDERQVIST HENRIKSSON är utbildad på Teaterhögskolan i Malmö 84 - 87. Hon har sedan arbetat professionellt som skådespelare med teater, film, TV, radio och som speaker. Hon har bl.a. arbetat på Angeredsteatern, Riksteatern, Älvsborgsteatern, Atelierteatern, Folkteatern och senast på Teater Halland, där hon var projektledare, dramapedagog, regissör och skådespelare i forumteatern ”DEMO” om demokrati och ungdomar. I film och TV-sammanhang har hon synts bl.a. som prästen Berit i ”Hem till Byn”, Eva Gaut i ”Noll tolerans”, Britt i ”Jägarna” och Mackans mamma i ”Det nya landet”. Hon har dessutom en 2-årig dramapedagogutbildning på högskolan i Luleå och har arbetat som scenframställningslärare på Balettakademin, Dramacenter, Ljungskile folkhögskola och Teaterhögskolan i Göteborg. Hon är nu heltidsanställd som teaterlärare på Performing Art School.

Det är alltså från Hem Till Byn jag känner igen henne! Även Noll Tolerans och Jägarna när de nämner det!

Nu är jag svintött efter att ha suttit nere på fotbollsplan tills solen gick nedanför kullen och sen kollat på Rocky VI. Vi kom fram till att vi ska ha en Rocky-mara inom en väldans snar framtid, kanske imon. Jag står för råmaterialet.

Kommentarer
Postat av: glenndinvänn

Tycker inte om den mening där du skriver "har man inte den begåvningen så har man inte"



man ska ha i tanke att PAS bara tar in viss typ av människor som passar deras syfte.

Och med det vill jag säga att du visst har den typ av begåvning, men kanske inte passade in på övriga kriterier. lät det här bra? hmm njaee det lät bättre innan jag skrev ner det. men du fattar var jag menar eller hur?

tryck inte ner dej själv så där. fan nu lät jag som någon pappa .. nu lägger jag ner. hej

2009-04-27 @ 19:56:27

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0