För djurvänlig för mitt eget bästa

Japp, datorn är kvar på mitt rum. Mannen som skulle kolla den var ledig idag av "personliga skäl". Jag skulle vilja veta vad ett opersonligt skäl är.. =)

Idag har det varit en effektiv dag, steg upp klockan sex och sen var det tvättning som gällde, medan tvätten snurrade på käkade jag frulle. När jag en knapp timme senare kom tillbaka till tvättstugan var det blött på golvet. Så då sätter jag igång och börjar svabba med moppen som står mot väggen, lite fundersam över vad som kan ha hänt.
Jag hade precis börjat moppa när det börjar plaska bakom mej, jag vänder mej om och ser att handfatet för utvattnet är totalt översvämmat och golvet är på god väg att bli lika så.
Upp med tröjärmen bara och börja rota, jag hittar blått, semmigt ludd och vattnet sjunker så sakterliga tillbaka. När det är torrt i handfatet var det bara att hala upp mer ludd, skitäckligt! Och när fingrarna inte kunde gå djupare ner i avloppet var det till att sätta igång och moppa igen!

Skoldagen flöt på med balett och drama, kvällen bestod av städning, internatmöte och Tomten är far till alla barnen. Underbart rolig film! <))

Förklaring till rubrik.
Igår var jag uppe i allrummet och som alla vet behöver man ibland besöka en närliggande vattenklosett, igår inträffade en sån stund. Jag är en person som inte kan döda, i nödsituation vet jag dock inte, har inte hamnat i en sån, men jag skulle vägra till det yttersta. Minsta lilla kreatur är ett liv för mej, och det ska man inte släcka hur som helst, inte ens de äckliga sniglarna. Brr...
I vattenstolen fann jag en stackars tvestjärt som kämpade för sitt liv. Heroiska al tar en pappershandduk, fiskar upp den lille krabaten och släpper ner den i ett hörn. Tadaa!

Nähe, nanedags, upp i ottan, pigg och glad.
Känd å smaol, känd å smaol!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0