Vad är klockan?

Ja, det har inte varit så aktivt vid datorn i helgen. Har antingen inte haft ork eller tid.
I fredags åkte jag hem, jag och två klasskompisar satt på samma buss, jag hjälpte en av dem att öva på olika luciastämmor hälften äv vägen. Tror att småglinen runt oss tröttnade och irriterade sej på oss ganska fort =)
Hemma i Växjö skulle jag träffa Maja och Bobban som kommit hem från Norge, men inte förrän nästan en timme efter jag anlänt. Jag satt inne i Linnégallerian och glodde... <))
Vi käkade på thairestaurang och tog efterrätt på Gyllene Svanen =)) Glass med topping.

I lördags var det bröllopsdags. Det var kusin Jojjes tur. Mmm, hans brud såg ut som en gräddbakelse, så himla fin! <) Mitt i aftonen, på bröllopsfesten, insåg jag hur många nya släktingar jag fått... =) En stor släktträff skulle det bli om man skulle bjuda in från alla grenar i släktträdet, allas ingifta. Undrar hur många av dem man skulle känna =/ Jag tyckte att jag såg en kompis kompis, och om hon inte bara är vän med bruden så är vi släkt nu. Knepigt sånt...

I söndags gjorde jag inte nånting. På eftermiddan tog jag bussen tillbaka till Markaryd tillsammans med samma klasskompisar =) Men busschauffören trodde att vi kanske inte skulle komma fram till Ljungby. Först sa han att det var ett elfel, sen var det visst dåligt batteri. Bytte buss i Ljungby sen och då inte kortläsaren fungerade i den första bussen så behövde jag bara betala biljett sista biten. Det var tacksamt! =))

Jag gick och la mej vid 21 igår, men var ändå sjukt trött när jag vaknade imorse... Därför tog jag en tupplur mellan sången och skapandet. Helt plötsligt vaknade jag av att det blev tyst. Inget kylskåp eller element surrade. Stömmen hade gått, tydligen några Eongubbar som var här och krabbade med nåt. Så nu vet jag inte vad klockan är, måste ställa om dem.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0