Överrubrik

Ja, kanske inte mycket till rubrik, men med den vill jag verkligen understryka att jag har två underrubriker. Här börjar det:

Underrubrik 1
Vems idé var det med snö?
Ja, efter en timmes snoozande med neddragna persienner var jag intet ont anande att någon under morgonen hivat ut en massa bråte så min gräsmatta blivit vit. Detta blev jag dock varse om när jag sen steg upp, och det gjorde mej inte på skitgott humör precis..
Så alla skitungar: Ut och åk pulka nu för satan!

Underrubrik 2
Genvägar och senvägar
Ja, den ramsan har väl alla hört förut, men jag var definitivt med som den natten mellan lördag och söndag. Efter att ha spenderat kvällen nere istan tillsammans med Th.D och melodifestivalenblev jag vänligt men bestämt utkastad 0055. Jag, som precis börjat "komma igång", ringde runt efter en fortsättning, dvs Bobban. Men icke.. Jojje var 3-4 mil från mej så det var inte heller aktuellt.
Så, med brist på valuta i plånkan blev det promenaden hem. Då folk var oroliga att jag skulle ta sjövägen tänkte jag vara lydig och ta en annan väg, om jobbet, där är en massa hyreslägenheter finns, en massa folk som kan se efter mej mao.
Jag visste precis var jag var och hur jag skulle gå, om det inte var så att det fanns en inhägnad av nå slag som man var tvungen att gå runt. Och jag gick och gick, tills jag kom fram till en större väg, tog till höger, eftersom det var rimligast då jag gått väldigt mycket åt vänster.. Kommer till en järnvägsövergång som jag känner igen och sedan får jag välja att antingen gå till höger, som visar "universitetsområdet" och "S:t Sigfridsområdet" 4, eller till vänster som inte har nån skylt alls. Mitt minne talar om för mej, att om jag går åt höger så hamnar jag inte alls vis universitetet utan vid precis samma trafikkorsning där jag svängde in. Det vore ju dumt, gå åtta kilometer i onödan. 
Det fick bli vänster, det var ju fortfarande dit jag skulle. 

Det var en lång och tråkig väg, jag hade en sjö till höger om mej, den sjö jag brukar ha till vänster om mej när jag lämnar jobbet, så kommer jag bara runt den så är jag på rätt köl! Sjön blir tillslut passerad och ersätts av skog. Nånstans måste jag ta till höger och gick in på små enskilda vägar. En bit in på den första vägen hamnade jag vid ett jättehus. Nån rikemansvilla naturligtvis och efter det huset suddades vägen ut och jag fick vända. Becksvart var det också skall tlläggas...
Mellan alla träd såg jag slottet, så det hade jag som ett gott riktmärke, lika så den upplysta himlen från Växjö stad.
Det kom få bilar brummande på vägen, men de som kom ville jag av nån anledning inte visa mej för, så jag hoppade ner i ett dike eller gömde mej bakom ett träd varje gång! Detta var skitkul! =)) (Tyckte jag då..)
Ett stycke senare hamnade jag vid en gul enskild-väg-skylt, minns inte vad det stod, men det lät bekant. Nu var jag verkligen ute på landet, en massa lagårdar och "landethus" passerade jag, och sen kom oron till mej. En vägkorsning! På småvägar! Då fann jag en stolpe med sletna vägvisre på, till höger stod det "Telestad" och "Åsnen runt". "- Telestad låter ju som Teleborg, det kan ju inte vara på helt fel väg" tänkte jag och valde att gå till höger.

Rent orienteringsmässigt visste jag exakt var jag var, så om jag kände för att vända om hade jag full koll på hur jag hade hamnat där jag var, dock geografiskt hade jag inte minsta clue om var jag befann mej, hur långt från stan jag var osv.

Men vidare gick jag, med min påse innehållande Jägermeister och med en pepparsprej i jackfickan. Den var främst aktuell inne i stan, så de enda gångerna den fick min uppmärksamhet var när jag kontrollerade att den inte var tappad efter de gånger jag slängt mej i diket.. =)
Gick och gick, vit gatubelysning var det, jag fick den röda himlen på min högra sida och det kändes helt rätt. Slottet såg jag inte mer, men med stan lokaliserad fortsatte jag att gå.
0226, dvs en o'n halv timme efter jag ringt Bobban, kom jag till skylten TELESTAD. Jaa, det låter onekligen som Teleborg och jag spatserar vidare. Där var det inte lika tyst som på övriga vägen, hade en högt porlande bäck på min vänstra sida. Det var mysigt att lyssna på, men inte lika, sen när två strålkastare börjar lysa åt mitt håll, Ingenstans att kasta mej! Aldrig att jag häver mej i en jävla bäck! Utan reflexer hoppade jag därför över ett staket och in i en trädgård, inte för att gömma mej den här gången, bara för att undvika en överkörning =)

På slutet av denna skogsväg kände jag igen mej! Det tyckte jag var ytterst märkligt, men jag mindes också när jag var där. Jag och mamma hade kört in på ytterligare en sidoväg just här för att dumpa min syster på nån övernattning med klassen. Det var ju skitlängesen!
Wohoo, framme vid den stora vägen, med oranga lampor! Enligt skylten som pekade in mot dunklet var det 1 km till Skirsnäs. Ännu en skylt fanns, där stod det Teleborg!

Nu var den stora frågan, är det vid rondellen här framme man svänger vid för att komma hem, eller finns det en till bakom mej? "- Åsch, orka gå bort och kolla", tänkte jag och jag tog vänster vid den närmaste framför. Låång cykelväg, men jag kände fortfarande inte att jag var på fel väg. Det hade jag för övrigt inte känt nån gång under min lilla kvällspromenad.
Tillslut! Den nybyggda spökstaden (som Aradil beskrev det för mej) uppenbarade sej vid min högra sida. Jag var ju så gott som hemma! Jippi!

0304 stod min videoklocka på när jag hängde av mej jackan. Då hade jag nageltrång i låren...


Jaa, det var min lilla berättelse om mitt lilla äventyr i traktens skogar. Nu sitter jag och kollar på kartan där jag ser exakt hur jag vandrat, och grämer mej över att jag inte tog till höger efter järnvägskorsningen.....

Kommentarer
Postat av: Angelica

usch då ;/ då skulle du allt behöva bluetooth :)

aah massa strul här. vi bokar av alla resor framöver och tar något sen när allt har lugnat ner sej o vi verkligen kan planera o åka :)

händer idag då?

2008-03-17 @ 12:54:36
URL: http://snultan.blogg.se
Postat av: Angelica

usch ja föresten, snöar här med ;( det var INTE en rolig överraskning det

2008-03-17 @ 12:55:17
URL: http://snultan.blogg.se
Postat av: Angelica

vet inte, vad har du för dator? det borde ju ha stått när du köpte den :) de finns inte i så många datorer, men i min iaf :) superbra! fast de funkar ganska segt men ja de funkar iaf :)

jadå, det är liksom bara mellan oss men du vet säkert själv hur det blir när man är med en människa heeela tiden, man behöver lite andrum liksom :) så förhoppningsvis ska det få det hela att bli mkt bättre :) sen har det varit mkt annat oxå, vi både har haft personliga "problem" eller vad man ska säga, med många saker så de förstör ju lite det också.

nej snö e inget kul. speciellt inte nu i mars! nu vill man ju ha vår! hehe ne de blir ju ofta så när man skriver väääldigt långt. du får hitta nåe att fånga läsarna med :) hmm.. bilder? :p

2008-03-17 @ 13:32:51
URL: http://snultan.blogg.se
Postat av: Angelica

Nej den gör nog inte det.
Han bor i en etta så här kan man inte direkt gömma sej, vilket e jobbigt. men vi bor ju inte ens i samma stad så det e skönt när man väl vill va ifrån varann :) bor ju inte tillsammans eller så men är här nu, utbildar mig till jobb o sådär så därför ja e här så himla mkt nu.

2008-03-17 @ 15:20:08
URL: http://snultan.blogg.se
Postat av: Carolina

Jo, jag vet...det är det som är grejen. Jag måste ju vara HELT säker på att jag vill ha den... =o)

2008-03-17 @ 15:42:48
URL: http://moulooeverynews.blogg.se/
Postat av: Angelica

ja precis :)

Ska jobba på support på expekt.com =) en spel/poker sajt :) så har lärt mej allt nu typ med spelen o så nu äre bara ja börja jobba lite smått åså. men väntar fortfarande på mitt headset så, de e lite sega ;/

2008-03-17 @ 16:01:48
URL: http://snultan.blogg.se
Postat av: Angelica

yes de gör ja :) nu fick ja precis lite jobb tider nästa vecka så ja ska börja jobba =) så imorn ska vi typ köra igång med headset o börja lite smått =)
ska åka hem typ på fredag så..ja precis det e kundservice man hjälper kunderna =)

hehe mm blire inte tripp till stan nu :p får se nån film hemma ist. nåt tips? :)

2008-03-17 @ 16:25:37
URL: http://snultan.blogg.se
Postat av: Angelica

hehe ja det återstår att se vilka frågor som kommer in =) som tur är så äre typ bara mellan 5-10 samtal per jobbpass och mest mail. det e
ju skönt =) ett rätt slappt jobb!

aa får se vad vi hittar påikväll =)
ha en trevlig kväll du med =)

2008-03-17 @ 17:12:33
URL: http://snultan.blogg.se
Postat av: Kajsa

Herregud!! Att du inte bara föll ihop i tårar och skrik på hjälp! Det hade jag gjort, jag hade fått panik om jag gick vilse så sent på natten! haha* Du är helt underbar!

2008-03-17 @ 18:18:34
URL: http://kajsapalmer.blogg.se
Postat av: Angelica

21.55 var det. borde ju gå i repris tycker jag, annars brukar det ju läggas upp på you tube. eller kanske på kanal5? hmm..

vad dansar du för nåt? :)
nej har inte blivit någon film än så länge iaf :) hehe det blev tv sen kolla vi på lite london resor :) kanske blir nåt av de i april typ :)

2008-03-17 @ 23:21:51
URL: http://snultan.blogg.se
Postat av: Aradil

Jistanes vilken runda! Jag hade nog gjort som Kajsa beskrev och fallit ihop i tårar och skrik på hjälp. Men du behöver då i alla fall inte ha dåligt samvete över att du rör dig för lite ;)

2008-03-19 @ 22:02:47
URL: http://aradil.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0