Less ...

Har helt tappat lusten att jobba. Dagen som började relativt bra slutade med ett ständigt insöndrande av adrelanin från binjuremärgen... Sånt känns inte alls bra.
Det startade tack vare, eller pga, en utskällning av min chef.. Jag klarar inte att bli utskälld, knappt tillsagd! Hade ingen aning om att han kunde vara så iskall, rå liksom.
Det hela började med att jag upptäckte att jag inte kunde jobba ett visst datum, för sent då schemorna redan satt på väggen. 
"-Lilla vän, du vet att man säger till innan, om man vet att man inte kan jobba. När schemat är klart är det upp till dej själv att lösa ditt problem! Sånt måste du ansvara för annars fungerar inte det här systemet. Det här är ingen jävla lekplats!"

Inte exakt ordagrant, men i det hela taget var det så här han tilltalade mej. Jag som satt i min förtvivlan och var nära till lipen för att jag varit så klantig, var mycket tydigt utåt sett, ledsen och ångerfull över mitt misstag. Men ändå behandlar han mej som en jävla översittare, som en medeltidshövding som älskar att sparkar sin träl i knävecken!
Och just lekplats! Har jag nånsin betett mej som att det här arbetet var en lekplats? Har jag inte slitit som alla andra? Alltid gjort mitt yttersta för att uppnå de krav och mål som ställts? Mår inte jag skit varje gång jag diffar minsta lilla? Hur vågar han??

När jag sedan skulle fråga min kollega, i desperation, om hon hade ett annat datum att byta med mej, mötte jag honom. Jag försökte mej på ett Hej då, men det behagades inte replikeras. När jag frågat kollegan var jag tvungen att gråta ut lite på hennes axel, skvallra.. Det enda hon sa var:
"-Skit i han!"
Fy fan vad jag mådde bra sen!

Ingen jag frågat har hittils svarat på min förfrågan om bytt arbetstid, men det känns lite bättre i magen.
Undrar hur det blir att jobba imon, om jag möter honom..

Jag kan inte hantera utskällningar...<,((

Kommentarer
Postat av: Angelica

får hoppas det =)

okej vad e de för skola du ska gå? hur gammal e du?

jadu, vad gick de på.. den vi skulle ha åkt kostade 15000 för resa o hotell i 5 dagar, men då skulle vi bo på värsta lyxhotellet.
de fanns också för 5000-10000 för två pers då. så man kan ju komma billigt undan oxå, eller ja billigare iaf :p

2008-03-18 @ 22:37:06
URL: http://snultan.blogg.se
Postat av: Aradil

Usch, vad obehagligt att bli utskälld så där - huu! Hoppas nu bara att du lyckas byta med någon.

2008-03-19 @ 22:04:03
URL: http://aradil.se/
Postat av: Angelica

aah låter skoj =) hoppas du kommer in!

ja de dyra kostar ju, men klart man kan ju komma billigt undan med de här bed and breakfast hotellen o sådär. sen ja de finns ju mkt billiga flygresor också. för mig spelar de där ingen roll, ja vill bara resa, men min kille måste ha lyx typ :p haha!

ja vad roligt att du ville svara på frågorna =)
ja förstår vad du menar =) gäller o kunna få läsaren o fastna för de man skriver =) svårt de där!

2008-03-19 @ 22:07:39
URL: http://snultan.blogg.se
Postat av: Angelica

ååh det låter som en knepig sits där! hoppas de går bra med låtvalet o de. personliga brev e väldigt svåra att skriva.. liksom beskriva sig själv som person.. du får ta hjälp av vänner o familj, fråga vad de tycker dina egenskaper är å sen skriva utifrån det? :)

hehe ja de går ju klart åt en del pengar åt det. ja har inte alls den ekonomin så skulle ja nu resa så skulle de bli de mest billiga!

aah men precis. o de konstiga e att på hennes intagnings video så böna hon o bedde om att tyra skulle ta med henne. så väldigt konstigt att hon plötsligt ändra sej..

2008-03-20 @ 12:26:55
URL: http://snultan.blogg.se
Postat av: Angelica

Åh vad bra :) Ska bli kul att höra om sen :) Hoppas det går bra! Vad gillar du för slags musik?
& hoppas det går bra med brevet också! du får ta dig lite tid med det, skriva om flera gånger o så!

hehe ja precis :) han e van vid att kunna unna sej vad han vill oxå. så ja, har man pengarna så kan manju unna sej o man ska väl oxå antar jag =)

2008-03-20 @ 23:39:33
URL: http://snultan.blogg.se
Postat av: Angelica

ja bättre än inget :P
när man får så många så sticker ju bara hälften sen ändå, tyvärr ;/

okok vad bra =) de kommer nog gå bra =)

hehe ja han jobbar på samma företag som mej, med att sätta odds. o annas e han en grym poker och betting spelare så han har mkt pengar därifrån :) sen har han väl ärvt o sånt med :p hehe

2008-03-21 @ 09:56:20
URL: http://snultan.blogg.se
Postat av: Angelica

ja uscha ;/

jaa hoppas de går bra =)

ja de kan de verkligen. antingen går det ju skiitbra eller så går de inte alls bra :s men ja tur för han de går bra iaf :) hehe

2008-03-21 @ 13:10:19
URL: http://snultan.blogg.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0