Äggrapar och 100 inlägg

Jaha, då var man fräsch igen då efter ett danspass. Herre min Je vilka svaga magmuskler jag har! =O Det är ju mest armarna man använder på jobbet och så...

Det känns som det varit en konstig dag idag, även fast det kanske inte har det. Började inte jobba förrän 0830 idag, men trots en o'n halv timmes sovmorgon var jag tröttare än vad jag brukar vara när jag börjar 0700. Märkligt sånt.
Intet ont anande startar jag mitt arbete och sen sätter min mage igång. Det blir ett oavbrutet diskretrapande som smakar ägg! Så jävla vidrigt så det är inte sant. Den som vill sympatisera med mej kan ju vräka i sej ett ägg eller två, eller tre. Smaka sedan riktigt noga på de gaser som kommer upp. Där har du sura uppstötningar! Vet inte vad jag åt för fel under gårdagen eller till frukost (som  bestod av exakt samma ingredienser som vanligt) men magen gillade det inte. 
 (Havreävja med solroskärnor och linfrön, äpple, morot, knäckebröd med kalkon och gurka och te)

Sist jag hade sura uppstötningar var i högstadiet, under min anorexiaperiod. Ja, dvs jag hade inte anorexia, men jag åt så gott som ingenting; ingen frukost, ingen lunch i skolan, nåt smått när jag kom hem (typ macka, frukt eller panpizza) och sen nåt på kvällen. Efter över ett halvår av denna diet sa magen ifrån. Jag hade ofta äggrapar och efter ett par gånger stod jag inte ut med dem utan fick kräkas för att de kväljde mej så...
Hjärnan sa också ifrån i nian en gång. Jäkligt läskig grej. Under en matte lektion satt jag (av nån anledning) skräddare på ett bord och liksom lutade mej över benen. Jag orkade inte sitta rakt eller röra mej. Jag leddes till matsalen under lunchrasten och åt av nån anledning. Då kände jag som att livet kom tillbaka till mej! Helt plötsligt fick jag en massa energi och kraft. Så jag tog en portion till, men det var inte lika effektivt, då mådde jag illa istället av mättnad =) Det var fläsk med brunabönor, men jag skippade bönorna...

Iaf, ett glas samarin och lite tid senare måddes det bättre, jag och mamma åkte till Samarkand och jag handlade brallor.
Andras tvättmaskiner käkar strumor, min käkar jeans. Vette fåglarna vart alla mina byxor är. Upptäckte i morse att fyra par är alldeles för lite.

Detta var det 100e inlägget! Hoppas att jag orkar skriva 100 till. Hoppas att folk orkar läsa 100 till... Är mer skeptisk till det.. =))

Här är förresten pennan jag fick!

Kommentarer
Postat av: hanna-sofia

Jag har också dom där äckliga äggraparna plus gaser sedan i torsdags, jag åt hjortronfil med pumpakärnor och äpple! det påminner lite om det du åt? :o

2009-02-21 @ 09:33:10
URL: http://hanna_sofia.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0