Stolt svensk?

Nä, jag vet inte det, jag... Inte efter gårdagens match. Fan, det hade väl kunnat bli lika iaf? Trevlig var kvällen i alla fall, satt nere i tältet på torget, käkade mat som tydligen skulle vara värd 295 spänn (icke enligt mej) och drack öl som en jävel. Stämningen där inne var på topp, det kan inte sägas annat, men alla var tydligen inte där för fotbollen. Vid bordet bredvid satt ett gäng från en "konkurrerande" bilaffär och under matchen kunde jag höra ett gäng tillfyllnade bilförsäljare säga till en rödhårig kille, lite yngre än jag:
"- Fan, hon är jävligt fin!" "- Fan, ragga på henne, du har ju världens chans!" "- Asså, det är bara att sätta på, det är bara att knulla!" "- Asså, shit, såg ni inte hur hon svepte ölen, såg ni det? Såg ni inte hur hon svepte sin öl?"
Sen fick jag ett par pet i axeln och jag vänder mej om. " -Du, han där (den rödhåriga killen som sitter bredvid mej) tycker jävligt mycket om dej!"
Rödhåringen ber om ursäkt och matchen får fokus igen.
När matchen börjar närma sej slutet (som den gjort sen den startade =)) ) hör jag ett gäng andra killar/gubbar från samma bilaffär säga nåt i stil med:
"- Fan, hon ser jävligt pilsk ut asså!"
Jag vänder mej mot Th och säger detta, har dessutom svårt att hålla mej för skratt. Th blir förbannad och vänder sej om och skriker "Äckel!"

Ja, så var allt över och ingen var väl särskilt munter, så jag ringer Maja och Bobban och hör om inte de ska dränka sina sorger i sprit. Jag och Th var välkomna dit och vi tar ett par öl och sen går Th hem. Jag blir kvar till halv tolv, då ska Maja och Bobban och deras kompisar ner på Deluxe. Jag, som fått i mej ett par öl, tar bussen hem. =)

De här dagarna har präglats av film, Rocky Balboa har fått underhålla mej i, än så länge, fyra av sex filmer. =) Har skaffat boxen.

Kommentarer
Postat av: Carro

Men strunta i att förhandsgranska då och spara bara :)

2008-06-15 @ 19:55:16
URL: http://carr0s.blogg.se/
Postat av: Emma

hehe nää, sån tårta är inte go :P



joo de är sant haha .



nää, bara i fredags & allmänt seg igår :P

2008-06-15 @ 23:09:17
URL: http://mittnamnheteremma.blogg.se/
Postat av: maja

jäklar vad mkt folk det var ute! kom knappt in på deluxe, men sen gick det.

hur gick bussresan hem? inga busschaffisar som stötte på dig? : D

2008-06-16 @ 17:44:44
URL: http://mjaumjaau.blogg.se/
Postat av: Carro

den va helt okej :) Nja det regnade en liten stund mellan 17-18 typ.. hur va din midsommar då?

2008-06-22 @ 18:25:08
URL: http://carr0s.blogg.se/
Postat av: Emma

Njaa, lite tur hade vi (: sol, regn & sol när vi va ute & käka & så :) , men den va helt okej annars, va ute på landet (:



& själv?

2008-06-23 @ 01:30:41
URL: http://mittnamnheteremma.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0