Mamma Mia!

Mmm, den var underbar! Dock inte riiiktigt som musikalen, men inte så långt därifrån. Blev arg för att de slopat Under Attack i filmen dock... Bastards. Ja, musikalen är det bästa som satts upp på en scen, och då har jag bara sett den svenska. Enligt andras utsago ska den engelska versionen vara ännu bättre! Den ska jag se nästa lördag! <) Mi lajk!

Idag var det en liten underlig dag på jobbet. Godiskillen, som jag alltid brukar hälsa snabbt på, kom idag fram till mej och började prata.
- Jobbar du hela sommaren?
- Ja, det blir så.
- Är det bara sommarjobb eller?
- Nä då, men jag jobbar nu för jag ska börja plugga till hösten.
- Jasså, vad då?
- Show och musikal. Så jag ska flytta ner till Markaryd.
- Ååh, fan! Ja, det är mina gamla hemtrakter.

Sen sa vi hej då till varann och jag fortsatte med mitt.
Helt plötsligt kom han in igen.
- Är det sång som är ditt huvudinstrument?
- Ööh, aa, det skulle man väl kunna säga.
- Nä, för jag kom ut och så tänkte jag till, vi behöver en vikarie till vårt coverband! Har du nån demo eller annan inspelning?
- Haha, näe, verkligen inte!
Jag fick hans mail och adressen till hemsidan och jag skulle besöka den och gärna maila honom.

De sista som var kvar innan vi skulle stänga var en kvinna och en man, de pratade på utrikiska med varann och kvinnan pratade även svenska. Helt plötsligt ser hon uppgiven ut och frågar med en suck:
- Vad har du för telefonnummer? Han tvingar mej att fråga.
- Ööh, det säger jag inte!
Kvinnan tolkar mitt svar och mannen säger nåt annat.
- Han undrar vad du heter, bara säg nåt, typ Anna!
- Ööh, jag heter Anna!

Mannen börjar utbrista Anna i långa ramsor och undrar hur gammal jag är.
- Ja, 21...
Paret lämnar byggnaden och vi kan stänga och låsa dörrarna, utanför fönstrerna går mannen och vinkar frenetiskt och mimar Anna.

Jag har varit inne på godiskillens hemsida, kollat på några av coverbandets medlemmar och videoklipp. Hur faan skulle jag kunna mäta mej med folk som arbetat med musik utrikes och till och med doat i ESC!? Jävligt kul verkar det ändå vara... Vad ska jag göra? Skulle jag hinna med det om jag pluggar samtidigt?

Kommentarer
Postat av: frida

Nu måste jag bara fråga, hur hittade du till min blogg? ;) jag vill veta hur andra bloggare hittar min blogg, fattar inte det :o jag vore tacksam för svar!

2008-07-18 @ 03:06:54
URL: http://friidafinn.blogg.se/
Postat av: sofia

hehe eller hur ! satt och småtittade medans jag satt vid datorn och pilla lite med kodmallarna:) Haft en bra kväll annars ?:)

2008-07-18 @ 03:31:25
URL: http://lillfjun.blogg.se/
Postat av: sofia svarar

Jo den har varit toppen faktist ! har väll inte gjort så värst mycket. Mest vilat upp mig efter göteborgs resan och laddar upp till stockholm imorgon :) haha, mycket resa tar på krafterna :D

2008-07-18 @ 03:42:28
URL: http://lillfjun.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0