Vad vill Ödet?

Följande text skrevs 19/2-08 runt klockan 2200 men har pga strul med datamaskin inte kunnat publiceras förrän nu:

Igår utförde jag min andra lektion av jazzdans, det gick väl rätt bra i början, repetition av förra veckan, men sen blev det knivigare. Och inte såg det specieltt graciöst ut när jag rörde mej heller...

Efter det var det bråttom hem, jag skulle försöka hinna med en auktion på Tradera, och hem hann jag, med marginal. Dock inte tillräckligt för att hinna duscha så jag satt och kliade mej på kroppen medans auktionstiden skulle rinna ut, vilket var 2211. När klockan på datorn stod på 2210 klickade jag på Uppdatera för att kolla om någon bjudit över så jag måste buda igen. Då står det "Auktion avslutad" över hela skärmen!! Då går klockjäveln fel! "-Det var alltså inte meningen att jag skulle ha den skivan.." tänkte jag och moloken gick jag in i duschen. I skållhett vatten i säkert 30 minuter for alla möjliga tankar kors och tvärs innanför skallbenet. Bla det här med Ödet. Så gärna som jag velat haft den där skivan, men ÄNDÅ gick det i stöpet, det var ju inte ens mitt fel.

Efter dusch, lite insmorning av lekamen och lyxyoghurt i magen satte jag mej vid datorn igen, säkert för att blogga om hur ledsen jag var. Innan det gick jag bara in på Tradera igen för att kolla om det kommit in nåt annat skoj. Och DET hade det! En lika dan skiva till! Eller ja, den hade varit där ett tag, men först nu såg jag den. Ödets inverkan igen? När det såg hur ledsen jag blev ångrade det sej och ville att jag skulle ha skivan iaf? Auktionen går ut imon, så jag ska försöka hålla mej hemma, och missar jag den med då är det ju säkert att den inte ska finnas i min ägo... =)
運                                      運                                      運                                      運
Idag har jag varit på jobbet, annars har inget utav värde inträffat.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0