Snart jul

Bingolottos uppesittarkväll är snart slut, en av de traditioner min familj har. Dock verkar det ha blivit tre nitlotter vi köpt. =(
Idag vaknade jag upp med nackspärr, det har inte blivit bättre än... Fan, det smärtar!

Jag har gjort så mycket idag, eller ja, mycket och mycket, jag har bara shoppat, men det gick ganska bra. Jag hittade två klappar till mamma, två presenter var till Lina och Th., lite dricka på Grönbolaget,  kläder till mej själv att bära i jul och säkert på nyår och ... Fan var det bara det jag hittade? Det tog mej fem timmar! Och min far också, jag tvingade med honom att se åt mej, blind var jag.

Nu tänkte jag prova alla mina inköp i klädesväg så jag inte gjort nåt misstag. Vet dock inte när jag ska hinna ändra det, har affärerna i stan öppet på julafton? Det tycker jag att de borde ha ett tag iaf.

En massa jultraditioner är avklarade, imon ska de sista avklaras. Fram till nu har vi kollat på Tomten Är Far Till Alla Barnen, Jul Jul Jul, varit i Linnevik, ätit skumtomtar och grisfötter (jag och far är nog unika) och druckit must så det rinner ut genom öronen och som sagt spelat Bingolotto.
Imon blir det julgröt och julskinkemacka till frukost medan vi lyssnar på SR Bjällerklang, öppna morgonklapp, en promenad i eljusspåret, förjulbord hos farmor och farfar, Kalle, Karl-Bertil och ännu mer mat hos faster Lene och tillslut Tomten! Givetvis avslutas aftonen med midnattsmässa. =,)

God Jul!

Kommentarer
Postat av: detkallasvestibulit

jag fick åxå nitlott :( GOD JUL!

2008-12-24 @ 00:19:21
URL: http://detkallasvestibulit.blogg.se/
Postat av: Pierre

haha, jag fick dessvärre avvika från min tradition vad gäller Tomten är far till alla barnen i år men vid det här laget kan jag i stort sett varenda replik ur filmen så va fasen! =)

God Jul önskar Pierre!

2008-12-24 @ 00:58:06
Postat av: Anonym

shit vilken seriös julfirning!

2008-12-24 @ 13:37:03
Postat av: al

Pierre:

Vah, nej! Jag såg att den visades idag på fyran, hade den på i bakgrunden.

Alla tystade när Dan Ekborg bad om en ny grogg X))



God Jul och God Fortsättning!



Anonym:

Ja, julen är helig för mej! =)



al

2008-12-25 @ 01:27:44
URL: http://aljohansson.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0