Julen över

Alla julklapparna är lekta med, alla prinskorvar och köttbullar uppätna, julsnapsen uppdrucken. Hur kan man beskriva denna julen?

Julafton:
Allt rullade på som vanligt, inga katastrofer, mycket god mat och givmild tomte. Fick lite filmer, musik, en bok och snask. GASs autografer också, men det glömde min mamma bort att jag redan har =) Oh, förlåt, Tomten! Dock blev det ingen midnattsmässa live av nån anledning. Istället kollade vi på påven och hans midnattsmässa i Rom. Det var väl sådär...

Juldagen
:
Åkte in till Växjö för att parta till det med mina vänner. Förfesten är ju alltid bäst, men sen var hela kvällen åt helvete. Vi hade VIPpass till Oléo för att vara säkra på att komma in nånstans, "-Fan vad bra att bara gå före hela kön!" Tji fick vi. Vi stod ute i ett kaosartat kö"system" i 45 minuter, sen för att hänga in jackan i en kvart. Hurra, då var klockan 0050. Blev visserligen bjussad på drink av en gammal klasskompis, det var ytterst vänligt av honom, lite dans hanns med, men musiken på alla golv sög balle.
Sen skulle vi hem då också. Bara det att alla bestämde sej för det exakt samtidigt. Jag stod längst fram med hela Oléo som pressade bakom. Jag har aldrig haft så mycket panik vad jag kan minnas. Tror jag tuppade av lite tom, för helt plötsligt fick jag min jacka och väska, och sen försöka ta sej ut därifrån..! Ah, fy fan, det var det värsta jag varit med om.
När jag kom ut i det fria släppte min panikångest och jag satte mej mot ett träd och lipade som en femåring.
En skithygglig byling kom fram och tröstade, frågade om jag behövde hjälp. 
Pricken över i-et var en taxi nota på 229 spänn... Fy fan vad jag HATAR OLÉO!!!

Annandag jul
:
Har inte varit allt för aktiv idag kan jag säga... Trött, trött, trött, öm i fötterna, öm i höftbenen och magen.
Har röstat på Biffens Falkenberg i Körslaget också. Jag såg'na!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0