Smält plast, biljetter och hypokondri

Ja, det råkade jag ut för idag. Skulle i förmiddags koka mina linsetuier, som man ska göra med jämna mellanrum, men tydligen hade jag en väldans massa att tänka på medan jag gjorde mej i ordning för jobbet. Först glömde jag bort att jag satt på vatten, den bubblade och pös som fanken när jag av en helt annan anledning gick in i köket. Då la jag i mina etuier och lämnade köket igen och donade vidare.
Efter ett tag slog tanken mej igen, vad tyst det var i köket, det kokar inte längre.
Nä, det var kanske inte så annorlunda, det var ju inget vatten kvar i kastrullen! Istället låg där två etuier med ett vitt respektive grönt lock vardera och smälte på botten.
Klockrent. Tur att det var teflon, det gick relativt enkelt att få bort plasten. Idiotvarning på den alltså.... =/



Jobbat lite idag med, som sagt. I helgen däremot har jag varit ledig, då hälsade jag på far och katt =) Mmm, älskar att klappa den katten! <)


I söndags fick jag en present av min pappa! En biljett till Mamma Mia! så klart!! =)) Helt lycklig blev jag!
Nu ska jag köra en liten uppdatering av min önskelista, jag har ju fått uppfyllt några nu.

ÖNSKELISTA

Mamma Mia! -biljetter
- Bil (inklusive diverse försäkringar och bensin =) )
Boxen "De fem första filmerna" av Galenskaparna & After Shave
- Vägg-TV
- C Eriksson Solo -biljetter*
- Sponsrade danslektioner*
- Komma in på musikalskolan**

* Tillkomna 6/1 -08
** Tillkomna 1/4 -08
Ja, det sista kan ju inte någon ge mej, jag kan bara ordna det själv. Mutor har jag ju aldrig varit bra på... =/

Sjuk har jag varit i helgen också. Efter att ha varit ute en lördagkväll tänkte jag att smärtan i nacken och illamåendet naturligtvis berodde på en hederlig bakfylla, men det gick inte alls över under dagens fortgång. Smärtan blev istället allt intensivare och kasta upp maginnehåll fick jag också göra.
På nåt sätt hade min mamma fått nys om mitt tillstånd och hon undrade om hon skulle ringa läkaren och kolla så det inte var hjärnhinneinflammation. Oh my Lloyd! -Näver, tänkte jag och knaprade i mej en alvedon och kollade på Skärgårdsdoktorn. Alla symptomerna fanns där, utom febern, men aldrig att jag har nån dödlig sjukdom!
Jag skulle ringa mamma  på måndag förmiddag om det höll i sej, men det gick om, tvärt och med en gång, på söndagen. Det var märkligt..

Igår hade jag mensvärk i mage och lår, utan att ska ha mens än på ett par veckor. Det tyckte jag också var mysko...

Kommentarer
Postat av: Milia

Vilken söt katt = ) Har också varit sjuk i helgen (och är fortfarande) det är inte så kul = (

2008-04-06 @ 11:38:11
URL: http://encephalon.blogg.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0