Influensa???

Uscha, vad jag var trött igår. Kockan 1200 skulle vi samlas i foajén i konserhuset. Där efter var det en visning till loger, hur man skulle sminka sej o.dyl. 1500 MAT! Mycket gott, det var nån biff och varm potatissallad.. Det tyckte jag lät mysko, men det smakade mycket bra =)

Sedan, med mycket svart runt ögonen (vilket jag var den enda som inte behövde sminka på, då jag redan såg ut sån..) kalassvarta ögonbryn och illröda läppar, var det dags för fortsatt förvandling. Med allt detta smink plus "brun-och-skitig-utan-sol-puder såg jag förjävlig ut med ett mycket blont hår till.
Peruk på, kort mörk och krullig är min nya identitet, och jag inser att ögonbrynen är för ljusa. Mer svart!
Så sprang jag omkring i ett gäng timmar, till ca 2200, då vi fick lämna huset.

Jag tänkte på en sak igår som jag aldrig tänkt på förut. Jag var ju inte den enda som fick bära peruk.
Shit vad mycket det är av igenkännandet av männsikor som ligger i håret! Jag har alltid tänkt att man går mest på ansikte, men mina blonda medmänniskor i Carmen var så gott som oigenkännliga med svart hår. Hur kan det göra så mycket egentligen?

Ja, just det. Vi blev väldigt starkt rekomenderade att vaccinera oss mot influensan så snart som möjligt. Sprutor var det ja, det var mycket länge sen jag hade en sån i min arm. Känns lite... Jaa, jag vet inte hur jag ska förklara, jag hittar inget bra ord för den känslan.

Jag misstänker en förkylning i min kropp... =/
Jag var ovanligt trött igår kväll, jag har tydligen stängt av alarmet på mobilen i morse när den ringde för Steg för steg, så det missade jag idag. Sen när jag väl vaknade var det med en igenkorkad vänster näsborre! Det gick inte många sekunder innan det var bortsnutet. Nu är jag ren i näsan, men ögonen är lite tunga och vattniga. Det får bli en ligga-i-sängen-och-dricka-te-dag idag tills samligen 1845 på konserthuset igen.
Jag ska dock vara där runt 1700-1730 så jag hinner få på mej peruken... Eller nej... Skulle vi ha mask idag? Det skulle vi väl inte.... shit jag blev osäker.. I sånna fall behöver jag ju inte va där så tidigt.

Bäst att ragga upp ett mobilnummer och skicka ett mess och fråga... Men det är ju ett par timmar till =)
Nu ska jag bota en eventuell förkylning med första kuren: TE!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0