Extrim tillfällig mejkåver

Igår kväll låg jag i min säng, som de flesta andra kvällar. Eller natt hade det väl hunnit bli... Vad som skilde sej lite grann var att jag pillade lite med mobilen och lyckades komma in på den här sidan! Oh, blogga från mobilen! tänkte jag och satte igång och skriva om vad som hänt under dan. Men all möda förjäves. Det blev inget inlägg från mobilen. Får väl därför skriva om både gårdagen och dagen idag.

Morgonen var inte bland de bästa. Jag tänkte lyxa till det hela genom att äta frukost på sängen och titta på GASs Grisen I Säcken. Tänkt och gjort så bar jag in brickan och ställde den på sängen, över mina ben. Och då viker sej ena brickbenet.. Innebörd: TE i halva sängen! Det andra som spilldes ut höll sej lyckligtvis innanför brickans kanter, men inte teet. Det blev till att starta frukosten med avklädnad av säng. Så jag fick lite att krabba med innan jag beslöt att fullfölja förtäringen av frukosten i köket. Fick ta Grisen I Säcken under sminkningen istället.

Jobbade kväll också den dan, och det var inte lika katastrofartat som tur väl var. Hade ju råkat lova bort mej till arbetet utan att tänka på att jag ville gå på ESs adventskonsert, men lite stålar i pungen rankas nog lite högre om jag får tänka efter... =)

Idag var det ju dags för föreställning igen! Roligt!! <)) Men det känns lite olustigt att åka dit med buss med min rekvisitakorg. Folk tittar lite undrande... Men vad gör man inte för konsten, som det så fagert heter!
På med peruken och bli den där, korthåriga, krullhåriga, mörkhåriga, 40åriga spanjorskan/zigenerskan. Där kan man snacka om X-treme Makeover! Min raka motsats.

Stående ovationer blev det ju tillslut också, men publiken var tydligen inte riktigt med på slutet. De slutade applådera efter sista tonen som om de väntade sej mer... Hallå, Carmen dog! =) Jaja, imon är det på't igen.
Efteråt är jag bjuden på Kalas hos Bobban och Maja! Men hur ska jag komma dit.. Slutar runt halv tio och så sent kommer ju ingen annan dit som jag kan lifta med. Ska man behöva gena vid Spetsamossen... Det skulle inte min mamma tycka om....

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0