28 tim till premiär

Minns jag inte helt fel så går ridån upp för första föreställningen 1800 imon kväll. Men det känns redan som den är gjord då vi hade en applåderande publik som inte sett oss tidigare på genrepet igår. Vilket kändes helt okej för övrigt, det var lite pirrigt med tanken att spela inför folk, men efter cigarettlåten glömde man bort att de satt där. Det var som att repa som vanligt då vi har gått igenom den här operan ett oräkneligt antal gånger.

Men det var framtid och dåtid. Om man ska berätta lite om nutiden, dvs från 0515 tills nu, så kommer följande:
0515 ringde förmodligen mitt alarm, men då jag somnade 0330-0400 (bildbevis finns, då jag fotade klockan sekunden innan jag släckte lampan. Sen tar det ju en stund att somna efter det.) var jag väl mycket trött och stängde av mobilen i omedvetet tillstånd. Så nåt svar i Steg för steg blev det inte. Detta ska jag ta reda på snart då jag ska lyssna på SRs webradio. Då ska jag även passa på att lyssna på första halvtimmen på Pejes Kafé. Vår egen Carmen skulle ju vara med där i förmiddags... kom jag på 1030 i sömnen, vaknade och satte på radion. I en och en halv timme lyssnade jag på resten av programmet, men ingen Carmen. Hon hade lyckats komma och gå under den första halvtimmen då jag inte visste var jag hade ringmuskulaturen.
Då blev klockan alltså 1200 och min förskjutna frukost fick åter igen bli brunch. 20 min - en halvtimme tog det att laga till den, men att äta den, samtidigt som man bläddrar igenom lite tidningar och reklamblad, tog till klockan 1345. 1h och 45min... Har man för mycket tid då, eller? =/



Det här var som sagt det sista jag gjorde innan jag släckte lampan och kröp ner ordentligt under mitt täcke. Kan inte nån ändra på dygnet så det passar mej? 0314 är det väl inte meningen man ska vara uppe?

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0