Le Grande Finale

Vet inte just vilket språk det var jag skrev på, och om det är rätt har jag ingen aning om, men det känns som att det betyder Den Stora Finalen. Det är det imorgon. Sista Carmenföreställningen.. Gråt, gråt! ='(( Inga mer slagsmål som blir mer och mer autentiska; ikväll höll jag på att slå axeln ur led när jag ramlade, den "glappade" ur och tillbaka igen och sen råkade jag sopa till min fajtpolare över hakan så får hon en tira* där är det mitt fel! =)

*Tira                (vard., ngt föråldr.) se titta
  
Titta               se, betrakta, iaktta, skåda, beskåda, blicka, stirra, kika, glutta, kolla, flukta, tira; granska, undersöka, mönstra; titta in göra ett kort besök, komma på snabbvisit

Nu har jag lärt mej ett nytt ords betydelse =) Imorgon efter föreställningen är det lite "mingel" på scenen och i spegelsalen och efter det drar vi som kan, orkar och vill vidare till hotellbaren =) Vi bjuds ju på två drinkbiljetter och det vill man ju inte missa! <)) Nej, men som sagt, jävligt tråkigt kommer det bli, och alldeles för mycket fritid kommer man få, känns det som. Nu har jag i samma månad gått från fyra aktiviteter till två, det blir bara köran och jobbet kvar nu när Carmen och bilen är avklarade. Får försöka ta mej an nåt annat, men vad? Skaffa barn... =)

Nähe, nu ska jag väl lägga mej och läsa lite, har som mål att läsa ut Nybyggarna innan årets slut och dessutom har jag ju fått min Galenskaparna&After Shave-bok med en massa roliga bilder och fakta! =)
Nej, innan dess ska jag ta reda på vem Malin, som "känner igen mej", är genom att blära i de gamla skolkatalogerna. Malin??

Väl bekomme!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0