Det är jag igen

Man kanske ska titta in här och berätta att man lever.
Intresset har varit lågt, så när som på obefintligt att titta in här sen sista semestern. Så vad har hänt sen första augusti? Det är knappt så jag minns själv, jag får ta upp min kalender.
 
2/8 Liseberg med första halvan av Wolfpack från Italien. Där ingick även övernattning på hotell i Örgryte. Heliumballonger fick följa med och efter lite alkoholintagande i hotellbaren sög vi i oss av den lustiga gasen. Dagen efter plågade vi oss igenom Universeum. Övriga byggnaden var lika het som den tropiska avdelningen.
 
7/8 Liseberg igen med andra halvan av Wolfpack. Tydligen togs det inga bilder från denna Lisebergstripp, inte som lades upp på Facebook, så får ta en från förra trippen, vi var båda med den gången också.
 
8-9/8 Firande av Karl-Oskardagarna långt in på morgonkvisten. Vid sjutiden kom jag i säng efter båda dagarna. Första natten efterfestade vi på Kulturama och dansade lite =) . Andra natten hade jag bartömning på mina spritslattar jag ändå inte kommer dricka upp själv.
 
11/8 Blev av med mina fönster för att de skulle skickas iväg på ommålning.
 
15/8 Deltagande på Ljungbydagarna. Två dansnummer där vi lärde oss ena numret fem dagar tidigare och det andra kvällen innan. Fick morsa på bla David Lindgren och Blossom Tainton. Efterfesten hölls på McDonald's.
 
16/8 På med cheerleadingdräkten för första gången efter Italien och gigga i Ingelstad.
 
17/8 Som tack för uppställningen under Ljungbydagarna fick vi se Grease, dock i tråkigt väder.
 
23/8 Sista natten med gänget, för min egen del. Bar cheerleadingdräkten för sista gången i ett  reunionuppträdande i Växjö, så att alla anhöriga som inte var med i Italien fick se vårt program. Vi käkade på resaurang och som bonus fick jag följa med och se Highlights Of Musicals, en uppsättning på teatern med blandade låtar ur diverse musikaler.
 
24/8 Öppet hus på Kulturama, provade på flera danser och fick jobba med att översätta åt vår kanadensiske stepplärare, superkul! Därefter satt jag i sekretariatet under auditionen till nya terminen av Expressions och Kulturama Preparandum Cheerleaders.
 
27/8 Reunion för Wolfpack på en tacokväll.
 
30/8 Kräftskiva på gamla norr!
 
3/9 Picknick i höstsolen med Ellinor i Linnéparken.
 
6/9 Nostalgitjejkväll hos mamma med syster, moster och kusin där vi såg gamla hemvideor.
 
21/9 Spela på Emmas brorsdotters dop. Fick en jättefin gåva för besväret!
Därefter direkt till vårdis för att kolla upp min smärtande hals. Ingen halsfluss, men en virusinfektion som jag skulle "bota" med tre ipren om dan i två veckor. Konstig ordination, det kommer jag inte göra. En innan läggdags för att eventuellt lindra smärtan.
 

Kommentarer
Postat av: Gubben

Har varit fullt upp märker jag. blogga är något som man gör när man har lust och inte ett måste.
Ha det bra!

2014-09-27 @ 08:15:07
URL: http://mhats.blogg.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0