Eurovisionsschlagerfestivalen

I går kom jag hem kvart i elva efter att först ha jobbat och sen haft "film-/myskväll" med hejarklacksgruppen. Rätt misslyckad grej, faktiskt om jag får vara ärlig.
Så jag satte på svt play för att kolla på esc från begynnelsen, efter tre låtar somnade jag. Vaknade flera gånger under natten för att fortsätta programmet och det dröjde ända till kvart i nio innan jag var tillräckligt pigg för att ta mej till slutet utan sömnavbrott.
Programmet förvånade och irriterade mej. Det som förvånade var att Sanna placerade sej så högt som på tredje plats. Jag som tvivlade på att hon ens skulle ta sej till finalen.
Det som irriterade mej var politikens medverkan i programmet. Kommentatorerna surnade till när publiken buade åt Rysslands bidrags framgång och tyckte att man skulle lämna politiken utanför. Men när man ska vara politiskt korrekt och rösta fram en transvestit (-sexuell?) som vinnare så går det tydligen utmärkt.
För inte var låten så jädra bra?
 
Sen ramlade jag över detta, har inte tyckt Sannas låt varit särskilt fantastisk, men när jag hörde detta fick jag nästan rysningar av välbehag.
 
Stämsång is the shit! Synd att kören inte fick högre volym på sina mickar under uppträdandet.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0