Doftberoende

Det är jättesommar ute, det doftar så underbart, särskilt precis efter regn! Älskar denna tid på året. Min absoluta favoritdofter - spirea syrén står i full blom. Spirea kanske inte har den där ljuvliga doften, men den doftar mycket. Och den väcker starka barndomssommarminnen då lekparken hemma var omgärdad av spireahäck.
Sen önskar jag att någon kunde manipulera fram en syrén i krukväxtversion som blommar och doftar året om.
Den här syrénen fotades den femte april. Dessvärre inte i Sverige, men dessbättre för mej att jag just då befann mej i utlandet. London får avnjuta dess doft över en månad innan de kommit lika långt här hemma.
 
Sen så är jag beroende av mina Victorias Secretdofter jag köpte hem i form av bodymist och -lotion.
Så beroende att jag satt på VSs hemsida och la alla eau de toilettedofter ur just denna kollektion i shoppingvagnen, plus nåt annat parfymkit. Det skulle gå på nästan 2000, men vad händer när man klickar på beställ? Nä, då går anusen inte med på att skicka parfymer "over seas", då VS endast har en amerikansk hemsida.
Jag tappade lite lusten och engagemanget efter det, men om det skulle dyka upp igen får jag väl gå lös på ebay eller något. Eller vänta till nästa Londonbesök och hoppas att de har dessa dofter förvarat i butiken.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0