Borta- eller hemmafru

För det första har jag ingen make att vara fru till, men om jag hade haft det hade jag visat mej från min mest exemplariska sida vilket av det jag än varit.
Jag började med att arbeta i dag som bortafru, dra mitt strå till stacken, så att säga, hjälpa till med försörjningen.
Efteråt var jag kallad på möte till Arbetsförmedlingen och de presenterade sin nya idé om att man varje månad ska skriva en aktivitetsrapport och skicka in bara för att man är inskriven där. Så jävla dumma grejer de kommer på och dessutom satt det en dryg jävla bisittare till presentatören som drog ner stämningen och fick den här rapporteringsgrejen att verka ännu dummare ...
 
Sen blev det hemmafrurollen, jag fick en maskin upptvättad, jag har gjort en massa köttbullar i långpanna, så nu har jag mat för veckans alla arbetspass. Jag bryr mej inte så mycket om att det blir enformigt ett tag, bara det smakar gott. Har även kämpat med mitt stryktvättberg, det verkar aldrig ta slut. Och snart måste jag ge upp för i dag helt och hållet, för att orka upp klockan halv fem i morgon bitti. Då åker bortafrubyxorna på igen!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0