När stormen bedarrat

Den fysiska stormen utomhus har lugnat ner sej nu, kommer nån enstaka kraftigare vind och lite regnsmatter, men det värsta är helt klart över.
Men sen har en annan hajp tillika pulshöjare kommit till ända. Beskedet om huruvida jag får vara med i höstens nyårsrevy eller inte kom i natt efter jag somnat.
 
"Det har dragit ut på tiden något med Växjörevyns danssök. Nu är det klart. Revyns dansensemble blir exakt som förra året. Vi tackar för visat intresse [...] ."
Och så var det nåt om att söka en musikal.
En besvikelse att det inte blev jag, helt klart, men störst av allt är förvåningen. Ingen av oss tre sökande var visst bra nog för revyn, men varför höll de en audition om inte nån skulle hoppa av? Trodde det var därför de sökte folk.
Jaja, ständigt dessa refuseringar, jag får helt enkelt börja inse att sjunga och dansa inte är mitt kall i livet, jag blir inte bra nog hur mycket jag än tränar, vare sej för högre utbildningar eller för yrkesutövande =( .
 
Bittertisdag.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0