"Jul i en kopp"

Citat från kusin Caroline när hon introducerade mej för masalachai för ett par månader sen. Hon kallade det chailatte, somliga har jag hört säga chaite. Men som jag förstått det betyder chai just te så att säga chai-te är som att säga te-te =P .
Jag föll hur som haver pladask för denna kopp med jul och blandade ihop en egen sats med kryddblandning till henne i födelsedagspresent. Nu blev jag sugen själv igen och satte mej ner och botaniserade bland mina kryddor. Och det är inte konstigt att det luktar jul! Här används bla kanel och kryddnejlikor. Passande nu när advent är i antågande.
 
 
 
 

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0