Fyrtal i damer

En så oherrans trevlig dag det varit i dag! Bara positivt. För det första hade jag kortdag på jobbet till kvart över tolv, klockan ett träffade jag flickorna de tre som känns igen som Emma, Lina och Therése. Lina hade dessutom sonen med sej. Vi åt oss mätta på Akropolis och tog en kaffe på maten på Coretto. På fiket stötte jag dessutom ihop med två kusiner och deras far som jag senast såg på julafton samt Lotta och Emelie C. När vår kvartett splittrats efter kaffet gick jag med Therése till bolaget som vid tillfället innehöll fler mänskor än dryckeskärl och i kön bredvid stod Emelie M med tillhörande sambo.
Fan, vad jag kände folk på stan i dag! Det brukar i princip aldrig inträffa.
 
När staden var klar var det bara raka vägen hem och släppa in mamma i lägenheten. Hon hjälpte mej att såga i mitt tvättställsskåp jag fick av henne i julklapp, så nu får det plats under handfatet. Sen fick jag dessutom bort papp och pant till återvinningen och Konsum.
 
I morgon sägs det att det är nyårsafton, men jag ser det mer som en strävsam långdag på jobbet. 0730-1730 är jag fast innan jag kan komma hem och bekläda mej i partyhumör. Fan vet om man ens kommer orka vara vaken till tolvslaget.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0