Glad såsom fågeln

Nu har det gått över till maj, äntligen. Och dessutom har smhi dragit tillbaka sitt hot om snö senare i veckan, tack och lov. Regnigt kommer det bli dock.
Och valborgsmässoafton var inget undantag. I väntan på scoutkåren med efterföljade fackeltåg som skulle tända majbrasan kom det en skur. Det var ett tag sen jag gjorde nåt vettigt på valborg, de senaste åren har det bara inneburit alkoholintag om jag ens lämnat hemmet alls. Förra året sprang jag runt på Backaplan och letade sokerkaksform i ösregnet och på kvällen satt jag bara hemma, åt tigerkaka, drack nån öl och kollade på tv med jeansen hängande över strykbrädan för att torka. Minns det som det var igår =P .


Iår. Ner till torget, se scoutkåren anlända, lyssna på student-/manskören, lämna platsen av tristess när vårtalaren sätter igång, gå runt i regn och köld tills kåren kommer till sjön, se brasan tändas och vackra raketer avfyras. Sen hem och dricka öl och drinkar, äta god efterrätt och tv tillsammans med min vän.
Valborgen var toppen och kunde bara ha blivit bättre om förra veckans värme hade hållt i sej. Det var vantar som gällde =O .

Idag är det balettlektion som ska tas igen. Ska bli kul!

Kommentarer
Postat av: Anna Katana

Det är omval här i Göteborg så var därför de delade ut rosor på första maj igår (:



Låter som du hade en bra valborg. Skönt att du slipper snön, har läst på andra bloggar att det kommit snöpå vissa ställen idag. Hoppas jag slipper.



Hoppas baletten går bra :D

2011-05-02 @ 13:55:02
URL: http://annakatana.devote.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0