Veckan från helvetet

De här två dagarna har det inte varit roligt att vara jag, det kan jag lova. Började igår med att ha mäktigt ont i nacken när jag vaknade. Låg kvar i sängen till ett då jag bara var tvungen att kliva upp och börja förbereda hemfärd. Nackvärken strålade upp i bakhuvudet vilket i sin tur påverkade ögonen och det gjorde att jag då och då fick en släng av illamående. Senare på kvällen, efter att ha varit sängliggandes mest hela dagen, fick jag bukt på eländet och preparerade mej för en jobbdag dagen efter.

Dvs idag. Bara det att jag inte varit så välmående på sistone, sömnen är hårt drabbad, vilket yttrade sej i att jag kollade på fel vecka i kalendern och cyklade rakt i onödan till jobbet i tron om att jag började vid nio. Fast lite tur i oturen var det att jag kom dit, jag upptäckte nämligen att min tid var ändrad från 1315-1900 till 1145-2030. Chefen har alltså ändrat på tiden utan att kolla med mej först - igen! Så hade jag inte kollat fel så hade jag kommit för sent, och det hade inte varit populärt.

Så, trots att chefen till råga på allt tyckte jag skulle börja elva istället för kvart i tolv (no freakin' way!), tog jag bussen hem för att försöka sova nån timme innan jag for tillbaka. Det gick inte så bra, hur mycket jag än försökte slappna av bultade hjärtat som om jag joggat hela vägen hem.
Hela dagen har jag haft ett tryckande över bröstet som att lungorna inte har plats att andas med och att jag inte får kraft att prata, ett stickade i mellangärdet och ett molande i magen - påminnande om mensvärk. Och allt detta toppades med att jag hade 200:- för lite i kassan.

Kvällen har slutat rätt bra iofs, efter stängning på jobbet stod jag och mina två kollegor utanför godsintaget och snackade om cheferna och företaget och man fick höra både det ena och andra skräckexemplet på hur anställda behandlas, hur inkompitenta somliga höjdare verkar vara och har man inte facket så har man ingen på sin sida.
Skrämmande, men faktiskt skönt att veta att jag inte är den enda som känner uns av vantrivsel, stress och olust.

Nu är jag hemma, kollar på Merlin och äter tikka masala. Halvfabrikat, må så vara, men kryddan har de inte sparat på =) !

Kommentarer
Postat av: sandija-döv-fotografier

fin blogg! ;D allt bra med dej?

2011-07-26 @ 23:53:20
URL: http://kwieien.blogg.se/
Postat av: Sandija-döv-fotografier

Sv. Gött ;D

2011-07-27 @ 09:30:35
URL: http://kwieien.blogg.se/
Postat av: elin

superfin blogg! ha en bra dag :)

2011-07-28 @ 15:09:50
URL: http://eliincorell.devote.se

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0