Färdiga projekt

Låt oss säga att jag startade runt halv tre. Sen blev jag klar strax efter halv sex. Jag har alltså suttit i tre timmar i skräddarställning mitt på golvet, klippt ut små bokstäver med en stor klumpig sax och målat efter bokstavsschablonerna. Trots att det värker lite och är stelt i ländryggen så kändes det ändå skönt att, på samma sätt som när jag var liten, sitta i timtal, tyst och koncentrerad, och bara ägna mej åt en enda sak. Inte sluta förrän det är färdigt.
Nöjd blev jag med den. Men tänk ändå om man hade fått den som gåva av någon man tycker om, då skulle jag bli bra lycklig! Inte bara att det är en liten kärleksförklaring i sej, utan personen skulle känna mej mycket väl.

Nu har jag inget kvar på lager, allt jag har velat gjort är nu gjort. Citattavlan, smyckestavlorna, skåpet, jag har sett allt som går att se från Merlinboxen, jag har sett klart på alla 318 Rederietavsnitten. Nu har jag inga mer idéer, inga nya hobbyer.

Kanske att jag lägger till nåt hjärta eller nåt på citattavlan, men just nu är jag nöjd och tillfreds. Det och vrålhungrig, har inte käkat sen frukosten halv åtta, först nu känner jag av det. Matadags!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0