Signalkapplöpning

Ja, vad prioriterar hjärnan? Vilka signaler ska gå först? Vet hjärnan verkligen sitt eget bästa?
Ja, i mitt fall går iaf reflexerna först, förstånd och vetskap kommer senare. För sent. Trots att jag fått lära mej att om man tappar nåt varmt eller vasst så ska man låta det falla. Det vet jag mycket väl! Men som sagt; reflexerna hinner före på mej.
Ikväll gällde det nåt vasst - en brödkniv. Jag skulle skära upp min tigerkaka för packetering, skaftet gled ur greppet, kniven var på väg ner mot golvet och genast var mina fingrar där och fumlade, försökte få grepp om den igen. Tillslut kom visdomen ikapp och jag drog åt mej händerna och kniven falla fritt. Men allt var för sent, olyckan var ett faktum. Knivens räflade egg hade lyckats framställa en skåra i mitt långfinger.
Okej, det var väl inte det värsta skärsåret i historien, men svider så in i helvete gör det!

Kan man träna bort reflexer?

Kommentarer
Postat av: katja

:) fantasie impromptu, av chopin!

2010-05-19 @ 07:43:31
URL: http://dianairene.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0