Sorgsen

Jag är lite ledsen och vill inte släcka lampan för att sova. Då kommer jag börja gråta och det går inte att sova med en massa snor i näsan =/ .
En gammal klasskompis från AMP tipsade mej om en folkhögskola i Stockholm som hade platser kvar på sin danslinje. Allt verkade perfekt utom just det faktum att de hade "dans i gudstjänst samt trons grunder" i sin kursplan. En Jesusknäpparskola alltså.
Jag har inget emot kyrkan så, psalmer är fina och jag har sjungt mycket i kyrkokörer. Men att bli påprackad en religion så där, det ogillar jag skarpt. Det blir nog inte att jag skickar min intresseanmälan dit ändå ...

Istället har jag varit inne på Arbetsförmedlingens hemsida och fastnat för ett jobb som städare hos privatpersoner. Jag är sjukt noggrann och bra på att städa, när jag väl sätter den sidan till, vilket inte syns i min direkta närhet just nu dock. Men jag tar ju mitt arbete på djupaste allvar!
Sen börjar det bli dags att anmäla sej till dansklasserna också. Och skramla ihop pengar till det.

Ångest. Jag är inne i en livskris. Det kanske inte märks utåt (då jag ju de facto inte visar mej utomhus om det inte är absolut nödvändigt), men inombords är jag trasig. Jag är 23 år, utan bred eller hög utbildning, utan bred arbetslivserfarenhet och jag är snart arbetslös.

Jag lägger mej nog och kollar på en film som avleder dessa tankar.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0