Glada dagar

Det jobbar goa människor på min skola, iaf de jag träffat. Den goaste av dem alla måste vara Fredrik som vi har i teater. Imon är det ju teatertorsdag, så då blir det en hel eftermiddag med bara Fredrik =)) , det kan bara bli skratt till kiknande och tårar som de andra torsdagarna.

En annan favoritdag är tisdagar. Morgonen börjar med musikalteater, under ledning av Fredrik, och efterföljs av stepp med Lisa. Förutom att själva steppen kul som fan att utföra så är Lisa störtskön som person! Speciellt när hon ska visa oss hur hon tycker att vi ser ut när vi steppar, så gestaltar hon en stackare med diverse fysiska och psykiska handikapp <)) . Hon överdriver naturligtvis för att vi verkligen ska förstå vad hon menar, men det ser ju så ebarmligt dråpligt ut!

Idag (eller, ja, igår om det ska vara noga <) ) var det onsdag och den visade sej bli helt okej också. Balett och kör stod på schemat. Då baletten är mitt svåraste ämne och jag skulle hålla i köruppvärmingen såg jag föga fram emot dessa lektioner.
Men balettläraren Mariana var på gott humör och efter lektionen stannade vi kvar och pratade om utanför-skolan-saker. Det är alltid trevligt att koppla bort prestationen och vara lite privatperson med lärare.
Jag behövde fö inte hålla i köruppvärmningen heller, då hon jag skulle göra den med inte var i skolan.

Gemensamt för dessa båda lärare var att de, såklart, hade varit på samma personalmöte/lärarkonferens (eller vad det var) och båda avslutade sina lektioner med att tala om för oss vilka lovord vi "förbisar" hade fått av alla lärare vi har.
Det kanske inte gäller mej personligen, men, ack, vad jag tog åt mej <) !

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0