Nu blir det fredagsmys!

Usch, jag är genomsvett och har varit det i princip hela dagen. Först pga cyklingen, sen steppen, jazzen och cyklingen igen. Hemvägen var dock några nivåer värre än ditvägen. Jag tog en sväng om Netto och handlade lite nödvändigt som börjar tryta här i skåpen och det tyngde väskan lite extra =/ . Sen var det bara att trampa över bron och mot Wieselgrensplatsen. Eller bara och bara, det vräkte ner snö under stora delar av färden, vilket gjorde mej dyngsur i dubbel bemärkelse - blöt och pissed! Jag avskyr snö, fint på vykort men inte i min direkta närhet.

Innan sista rakan på väg hem stannade jag till vid Konsum där Posten håller till, med avin i högsta hugg. Med en tung väska fylld med tex ägg, en påse svettiga dansskor och handdukar samt en massa otympliga, sk "varma", kläder ragglade jag in i butiken och tog en nummerlapp.
När jag kom ut var jag ännu mer otymplig med ett paket som utökade min packning.

Jag kom hem, packade in det jag handlat i varornas respektive skåp och sen satte jag med och slet bort tejpen från lådan som fraktats från Växjö. Mmm! Helgen är räddad, jag ska svulla i godis och bullar! Får se om jag sparar lite till en annan dag jag är sugen <) .
Tack till mamma!

Nä, om man skulle ta sej en dusch en gång för alla, sen tänkte jag färdas bort till Willys för att ragga upp en sminkborttagare, om det finns i deras sortiment. Sen hade jag i tankarna att ta mej till bibblan, men det får stå kvar inom parentes.

Nu Blir Det Fredagsmys (fullversionen)!


Kommentarer
Postat av: Ida

Fredagar är alltid underbara, hela helgen framför sig =)

2009-11-14 @ 14:47:36
URL: http://chictbyida.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0