We all live in a yellow submarine

"År 1920 införs motbokssystemet där personer över tjugo år, med undantag av gifta kvinnor, var berättigade att köpa mellan 1 och 4 liter sprit per månad." Det fick jag lära mej när jag kollade på ett avsnitt Doktor Åsa, men jag fattar inte riktigt undantaget. Kunde en gift kvinna vara under 20 år eller fick hon inte köpa mellan 1 och 4 liter sprit i månaden även om hon var över 20? Aja, systemet äv avskaffat nu iaf ...

Jag sitter på rummet, äter naturgodis och har precis kollat färdigt på Across The Universe. Bara bra saker! Jag undrar när tyskaftonen börjar som jag var bjuden till. Eller alla som inte åkte till Liseberg idag var bjudna till. Jag valde att inte följa med då jag inte roas nämnvärt av sådana aktiviteter. Jag har i vuxen ålder provat på sånt som snurrar, både på marknivå och upp och ner (inte uppochner), men jag finner inte det roliga i det. De ser ut att vara magkillframkallande, men jag sitter mest och har ont av fastspänningsanordningarna.
En bergochdalbana sätter jag inte min fot i. Det har jag gjort en enda gång, aldrig mer. En vacker dag på Ölands Djur- och Nöjespark, när jag bara var ensiffrigt gammal, tyckte min far att jag skulle åka just en bergochdalbana med honom. Allt var frid och fröjd tills vi långsamt kom upp för första backen - det var ju som Pariserhjulet! Men sen jävlar. Jag tittade ner på golvet och kved resten av färden. Han talade aldrig om för mej att den gick snabbt!

Inatt och idag har jag gått igenom en i åtta delar upphackad film på tuben. Yellow Submarine. Nåt jag heller inte upplevt sen jag var typ fem äpplen hög, då inte på tuben, dock. Tvi för den lede, vilken jävla filmjävel! Blev jag inte ärrad för livet som barn av alla dessa störda färger, mönster, former och figurer så är jag fan i mej det nu! Drömde massa mardrömmar inatt efter det ... =(
Snyggingar ...

Kommentarer
Postat av: Angelica

vilken snygg design ;)

2009-05-11 @ 22:29:34
URL: http://enligtangelica.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0