En bock i protokollet

Så fick jag en sak mindre att tänka på. Vår Musikalkunskapredovisning. Den gick oförskämt bra! Men ack såna motgångar vi haft, tänker främst på tis- och gårdagen. Det där med datorer alltså. Man sparar sitt väl utförda skriftliga arbete för att fortsätta vid ett senare tillfälle, men så finns inte det dokumentet nånstans på hårddisken. Det verkar finnas självförstörande dokument på skolans datorer. Bara att börja om från början.
När klockan är så där halv, kvart i tolv så går inte hjärnan på högvarv. Om jag kunde öppna mitt huvud så skulle det stå en liten man med blå keps och hacka, med just en hacka, på en sten. Så effektivt arbete bidrog jag och min kamrat med. Vi sa det; - Vi går hem och sover, så kommer vi tillbaka imon bitti och fortsätter, det kan bara bli bättre!
Så blev det, jag kom hem och skrev text till vårt bildspel istället. Men då var det som att gubben med den blå kepsen hade lyckats hacka fram ett litet vokabulär, det gick relativt smärtfritt att klottra ner humor på pappret.

Kom i säng för att sova runt ett, steg sedan upp 0630, gjorde mej iordning, käkade frukost och startade min egen skoldag 0730. Det blev effektivt tillslut, allt klaffade. I redovisningen fick vi med vårt power pointbildspel, våra fyra filmklipp med projektor, vårt bröstquiz och vårt liveframträdande.
Så, vilken musikal redovisade vi om?
The Best Little Whorehouse In Texas! =) Med Dolly "Brösten" Parton och Burt "Mustaschen" Reynolds. Nu kanske det blev logiskt med temat på vårt quiz <)) ?

Nu skulle jag helst vilja gå och lägga mej, men om tjugo minuter väntar rep med 31 mars. Snart dags för det med, på tisdag! Kul, kul, vi är så duktiga!

Kommentarer
Postat av: thezsa

tack så mycket!

2009-03-28 @ 00:11:54
URL: http://thheresse.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0