Migrän

Idag var min hemskaste dag på jobbet någonsin, och jag har jobbat med baksmälla, feber och halsont. Men aldrig tidigare med ett så kraftigt migränanfall som jag hade idag. Det började med en båge av flimmer runt mitt högra öga, det övergick sen till att hela mitt högra synfält utplånades. Jag kunde inte se knapparna rakt framifrån och fick känna mej fram för att trycka rätt.
Vänster öga, tinning och bakhuvud smärtade, tryckte, spände och bultade och fingrar och händer domnade av.

Snart funkade inte hjärnan ordentligt, endast de nummer som går på rutin passerade utan konstigheter. I övrigt agerade jag som om jag var i en dröm, hur jag än försökte göra rätt så blev det fel. Jag försökte skriva av alla siffrorna under en streckkod fyra gånger, inte en enda gång fick jag det rätt, ibland började jag med en tvåa, en annan gång började jag med en sjua och det hjälpte inte hur mycket jag försökte koncentrera mej.
När jag skulle leta upp en snabbkod stod det 1508, men hur jag än envisades med att trycka in det så blev det alltid 1509, trots att jag försökte fyra - fem gånger. Jag fick be min kollega komma och skriva in det åt mej.
Jag sa fel siffror och bytte ordning på siffror, jag sa fel namn på saker: "påse" blev "väska", "kvitto" blev ... tja, ingenting, jag kunde inte komma på namnet!

Efter några timmar klarade jag inte av huvudvärken och synfelet längre, det gjorde mej yr och då illamående. Två gånger fick jag vända fel ände mot toastolen. Och sen var det två timmar kvar! Trodde aldrig jag skulle klara kvällen ut.
Min kollega gav mej nån thailänsk värktablett och så fick jag syssla med sånt som inte kräver nån tankeverksamhet - sopning.
Tillsut gick allt över, jag hade bara spänningen i bakhuvudet kvar och sen var det dags att stänga och räkna kassan. Jag tog för givet att min kassa inte stämde och vi kom överens om det: "-Diffar jag inte idag så har jag inte rätt att diffa annars!". Jag diffade inte, inte ett enda öre skilde datorns och kassans summa.
Hur fan gick det till?

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0