Strömlöst

Nu har strömmen gått igen! Under exakt samma förhållanden för mej som igår. Jag står och stryker och kollar på Spindelmannen. Tjoff, säger det och rutan blir svart. Det tråkigaste är att ställa om klockorna på DVDn och radion sen... Fan, börjar tro att det är mitt strykjärn som roffar åt sej all ström. =/
På tal om strykjärnet, ja. Min farmor är ju jävligt rolig. Jag fick nämligen det av henne för flera år sen, men inte behövt eller kunnat använda det förrän nu. Jag vet inte, men är det nån mer än jag som ser viss skillnad?
Då har hon säkert köpt nytt strykjärn till sej själv och skänkt sitt gamla till mej i julklapp/födelsedagspresent.
Och ur Philipslådan hoppade en ... Braun!
Jag kan verka otacksam, men det är jag inte. Jag kan bara känna snålheten fräta i mej.

Nähe, nu tycker jag att elen ska komma tillbaka så jag kan fortsätta stryka mina evighetslakan!

Kommentarer
Postat av: Pierre

heheeh, vem vet Philips och Braun har kanske inlett nån form av samarbete...ett samarbete som visade sig vara mindre lyckat eftersom deras gemensamma produkter marknadsförts under namnet "Strömlöst" lr nåt..:D!

Hade varit kul om du ringt farmor o sagt att; hmm, jag noterade att strykjärnet du gav mig kom från Braun men lådan var från Philips så nu ringer jag för att fråga om jag möjligtvis skulle kunna få...braun-kartongen istället :D

2009-01-27 @ 16:05:47
Postat av: al

Pierre:

Nja, har de det så ska jag anmäla dem för falsk marknadsföring!



Förmodligen finns inte den kartongen kvar i den här verkligheten, för järnet ser inte nytt ut alltså...



al

2009-01-28 @ 15:24:09
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: glenndinvänn

Du Marsha räddade dej på facebook:)

jag la nämligen ut bilder (3st) från genrepet.oops skulle kanske frågat först hehe ansträngt

men det var bara ditt ansikte som skymtade suddigt längst bak jag såg knappt att det var du:)

Var nog Marsha som inte tyckte att hon såg bra ut på kortet :)

men tog bort dom efter ca 10 min max:



hoppas du inte är jättearg på mej nu hundögon



jag har däremot några riktigt bra kort på dej

om du skulle vilja ha.



känns bättre nu när jag biktat mej ;)

2009-01-29 @ 15:39:47
Postat av: glenndinvänn

det där med.. anstängt och hundögon

det fattas stjärnor framför och bakom dom 2 orden

nu ser det inte klok ut



shit va kass ja e idag

tur ja e ledig imon

2009-01-29 @ 15:41:11

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0