Lucka nummer sju

Placeboeffekten tar fart! För mindre än en timme sen besökte jag vårdcentralen som gav mej diagnosen körtelfeber. Jag skulle kolla med dem om det var möjligt för mej att ta svininfluensavaccinet här i Göteborg, även om jag fortfarande var skriven i Växjö. Damen i luckan tyckte att det skulle gå bra och visade mej vidare till väntrum 2. Jag hann knappt fylla i mitt formullär innan det var min tur att träffa en sköterska.
- Då tänkte jag sticka dej i högerarmen.
- Det måste vara höger just?
- Jäpp!

Bara att kränga av sej den långärmade tröjan och vända högra sidan åt henne på britsen. Spruta, plåster, broschyr och jag var ute ur byggnaden. Kort och koncist. Och jag kunde känna av smärtan så fort vaccinet strömmade in i min arm. Placebo som sagt!

När jag kom hem hittade jag en skylt på vårt hus och jag tänkte att det var kanske vår bostadsrättsförening, sen googlade jag fram en hemsida och således ett telefonnummer.
Djupa suckar efter att jag skrivit ner ett litet stödordsmanus och jag tryckte på "ring", pulsen var skyhög och så ...
- Välkommen till FCH, kontoret är obemannat ... "
Telefonsvararen.
jag vet inte om de gått för dagen, jag får skicka ett mail istället. Det är jag bra på!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0