Lucka nummer fem

Ja, jag vet att jag är snart fem timmar försenad med detta inlägg, men jag har haft lite mycket att göra idag. På en timme käkade jag frukost, gjorde med iordning med smink och kläder och plockade upp lite från golvet, vid lunch kom det besök och jag tänkte att jag kunde vara lite social.
Vid två blev jag ensam hemma, jag käkade lussekatter och påbörjade ett blogginlägg, men så ringde mamma och vi hade så mycket att gå igenom att det tog en o'n halv timme innan vi blev klara med varann.

Då var jag tvungen att sätta mej på hojen och trampa bort mot Slottskogshållet. Flyttstädning var det som gällde i Julles lägenhet, jag agerade kartläsare i hyrbilen som hon körde mitt inne i Göteborg, sen blev jag lådbärare, åter igen kartläsare, lådbärare, kartläsare och sen var jag bara sällskap. Tre personer till var med och bar grejer till och från lastbilen så vi gjorde inte hela jobbet själva.

Vi blev lite försenade med att lämna tillbaka bilen, dels för att vi hämtade den senare än planerat, dels för att vi krabbade som fan innan vi fattade hur man fick ner liften och dels hamnade vi på fel gata när vi skulle tillbaka till Preem med den.
Göteborg är så jävla värdelöst! Kör man fel nånstans, vilket är alldeles för lätt i den här stan om man inte är inföding, så finns ingenstans att vända på flera kilometer. Sex minuter för sent kom vi till macken och sen var det bara för oss att cykla tillbaka till hennes nya lägenhet.

Som tack för hjälpen bjöd hon mej och Palmblad på pizza, godis, vinbärsmuffins, julmust och Bailey's. Mmm, gulle!
Det är med mycket trind mage jag nu släcker lampan för att imorgon, förhoppningsvis, vakna upp igen sent, sent på eftermiddan. Sömn skulle inte sitta fel nu.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0