I'm Dreamin' Of A White Christmas

Om ögonen fick välja skulle de nog slutas i ett par timmar, men kroppen är på g fortfarande! Jag tog en paus i diskandet nu, det var så mycket och fingrarna blev russin. Lite kvar har jag, sen tänkte jag ge toan en omgång, plocka upp lite bråte och kläder, dammsuga och skura golven. Lite julstädning så här inför Lucia.
Jag åker ju hem på söndag, några delar ur familjen kommer ju på lördag så det finns egentligen bara tid till det nu. Tvätten tar jag imon på morgonen, julspexet och julfesten har sin början 1700 så förhoppningsvis hinner jag stryka det mesta också innan jag far.

Annars har jag inte företagit mej så mycket idag, handlat en 15 kronorsjulklapp och kollat på ettornas och tvåornas julshow/-konsert. Mycket bra, tårarna brände bakom ögonlocken under Adams Julsång! Det är nog min finaste, den och Betlehems Stjärna. Vad den senare nämnda beträffar så gäller det den första versionen man lär sej, den med fyra pauser.
Paus paus paus paus Glääääns över sjö ...

Nu efter dessa två dagar har jag julstämning till tusen i kroppen. Jag är lite rädd att den ska hinna försvinna på de 14 dagar som är kvar till jul, att stämningen inte är på topp hemma lika mycket som här =( . När jag kommer hem vill jag baka lussekatter igen och knäck, kanske nån annan julkaka! Pax för att bli en liten hemmafru som lagar avancerad mat och bakar en massa!

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0