Natt Med Claes

0257
Jo, så var det då dags igen, blogga utan dator. Samtidigt satte jag nu på Medborgaren igen. Nu har jag sett den två och en halv gång, igår natt lyckades jag faktiskt somna innan En glad sång går inte i moll, vilken är nästan exakt en timme in i filmen. Så då får jag kolla på den igen idag som en liten kompens =)

Idag har julen dansats ut. Jag personligen dansade med dammsugaren! Det var längesen det var så snyggt på hemmafronten. Kolla bara in det här fönstret! Shitgoodlooking! <))
 


Jaa, annars har jag kollat på Rocky V, Singing Bee (det programmet fattade jag inte skitmycket av faktiskt... och gjorde jag det så var det kasst!) och Hitta Nemo på TV. Nu, på TV sitter Claes Eriksson i en soffa och det leder mej osökt in på nästa lilla berättelse om hur jag är som person.
Claes Eriksson satt på julaftonsmorgon på SR Göteborg och talade med allvarlig ton om roliga saker och om mycket seriösa ting med glimten i ögat. Detta fann jag väldigt mycket underhållande och ville spara för framtida tillfällen. Då jag inte har förstånd till att begripa hur man laddar ner detta från SRs 30-dagarsarkiv så får jag helt enkelt (???) planka det han säger, dvs skriva av. En halvtimmes prat, minus låtarna som spelades mitt i, tog mej många timmar innehållande play, pause, skriv, play, paus, skriv ... Imorgon har jag den andra halvtimmen kvar.
Detta kan i åhörares öron låta fruktansvärt på många sätt, fruktansvärt konstigt, roligt, jobbigt, psycho ... Det är ett litet tvångstankesyndrom jag drabbas av. MÅSTE fullfölja, har jag påbörjat något så skall det jävlar göras färdigt!!
Claes Eriksson tycker jag om. Han har imponerat på mej, det är ju han som ligger bakom det allra mesta av GASs manus och musik. Han själv sa en gång, i skepnaden av Allan Preussen i fotöljen, om farbror Frej
"- Det skulle man ju vilja se in i den hjärnan!"
Den linen skulle jag vilja sno rakt av och använda den tillbaka på Claes. Hur kan en hjärna åstadkomma så mycket som den, alla dessa låtar, filmer, scenföreställningar, TV-serier ... My Lloyd ...

Nähä, filmen upptar min koncentration nu upptäcker jag, så då får jag nog sluta skriva och fortsätta kolla. Jag kanske somnar ifrån den igen.. Men jag är inte lika sleten som igår, dock.

Iaf, 0342, God Natt

Kommentarer
Postat av: Anna Nordén

Hejsan hejsan! Måste bara säga att jag är väldigt imponerad av att du skrev av hela radioprogrammet med Claes, min djupaste respekt till er båda =)

2008-07-12 @ 12:40:14
Postat av: al

Nämen? Tack! =)) Hehe, när jag väl fått ett infall så går det knappt stoppa mej =)



al

2008-07-13 @ 16:01:27
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Anna Nordén

Det är så det ska va! =)Du kan möjligtvis inte maila ett exemplar, om du skrev på dator förstås? Det verkar väldans roligt



Anna

2008-07-16 @ 19:16:40
Postat av: al

Hehe, det var väldans roligt. Om tekniken funkat bra så ska du ha den bifogad i ett mail!



Kan bara känna stolthet att någon vill ta del av mitt anletes svett! X))



al

2008-07-16 @ 19:35:59
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: Anna

Anletes svett... för ett sånt värdefullt dokument skulle jag kunna dricka svettet i fråga ;) (Men det går väl inte att bifoga, hoppas jag)



Anna

2008-07-16 @ 20:18:29
Postat av: al

Eww, nä det ska du inte behöva göra! =)) Det är förresen bortduschat för länge sen! =)



Att det är *-er i texten betyder att det är uppehåll för låt eller nyheter!



al

2008-07-16 @ 20:28:16
URL: http://aljohansson.blogg.se/

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0