Tryffel och vinterpäls

Sitter hemma hos min käre far. Han är dock inte hemma utan det är jag och kattrackarn! Denne lille söte, underbare varelse med tjock, yvig, gosig vinterpäls!! Oh, vad jag saknat honom efter alla veckor ifrån honom! Pontus! =) Döpt efter Bullerbyn-Lisas lammunge, det kunde ju inte vara bättre! Bägge var små, vita och ulliga.

 

Ja, det är då han och jag i hela huset, han ligger hoprullad och spinner och jag sitter och äter tryffel (två paket för 25:- på NETTO) och dricker BAILEY's (dyrt på Grönbolaget) med mintsmak.



Det var gott, men då är jag ett stort fan av dels BAILEY's och dels After Eight så jag är nöjd! =)

Imorgon ska jag tillbaka till staden, bussen går 0910 vilket innebär att jag och Memma får hänga på låsen i tjugo minuter om inget affärsbiträde känner för att öppna tidigare för våran skull. Vet iofs inte när Åhléns öppnar, de kanske gör det tidigare. Javisst, rent teoretiskt hade jag ju kunnat köra in och komma in lagom till 1000, men i praktiken funkar det så här:
*Har ingen bil.
*Kan inte köra pappas bil.
*Pappa vet inte ens om att jag får köra bil utan honom eller grön skylt.

Så det blir bussen. Memma med körkort och som kan köra sin mammas bil tänker med ta bussen! Så det så! =)

Mer likör väntar på mej nu! Himla mumsigt det där! =)

Oh, måste berätta med innan. Har varit på jakt efter en notbok med GAS-låtar som jag, efter mycket OM och MEN har insett är MYCKET svår att få tag i. Därför gick jag in på en GAS-fansida och skev ett litet inlägg i ett forum med innehållet: Jag efterlyser "En himla många låtar" så om någon är intresserad av att sälja den till mej, hör av dej!
Och jag fick ett svar till min mail. En snubbe hade beställt den från en antikvariatsida för min räkning! Tänk att det finns såna människor trots allt! Det är annars såna man läser om i sagor... Hur lycklig som helst blev jag! Asså, jag fattar inte hur mycket flyt jag har haft det här året egentligen... Det blir mycket svårt för 2008 att klå -07.
Ska man lista alla de bra saker som hänt i år blir det nog en rätt diger lista... Ska försöka:
_______________________________________________________________
*Klarar teoriprovet
*Kommer med i Carmen efter uttagning genom audition
*Träffar en hel drös med fantastiska människor i Carmenensemblen
*Går med i ett AF-projekt där man möter Sveriges mest underbara människor i ett och samma rum.
*Blir kallad till jobbintervju som är underbar och flytig (dvs han pratar på om företaget och jag sitter och håller med i princip, inga konstiga frågor som "varför känner du att du har den rätta kompetensen för den här uppgiften?")
*FÅR jobbet
*Ser Mamma Mia! för andra gången i Göteborg
*Firar den roligaste midsommaren någonsin! (Trots regn så kan jag inte med ord beskriva hur jävla roligt jag hade!!)
*Träffar två killar som jag är mycket attraherad av <))  (Jag har inte kommit längre än så med någon av dem, men för mej är det bara plus då jag faktiskt inte varit kär i någon sen åttan.)
*Jag fyller 20 och får shoppa på Grönbolaget helt ensam
*Har huuur kul som helst på min allra första personalfest
*Klarar uppkörningen och är därmed (på pappret) en fullfjädrad bilförare
*"Återupptäcker" Galenskaparna & After Shave (inkluderat: vinna en bok om dem på Tradera, köpa två DVDer till mycket nedsatt pris och nu; få hjälp utfrån av en total främlig att ragga upp en svårfångad notbok)
_______________________________________________________________


Undrar hur mycket jag missade nu? Jag kollade ändå i min almanacka för år 2007 för att fräscha upp minneskorten lite =) Men som sagt, -07 har nu lagt ribban, -08 ska strax få chansen att visa vad det går för! Ingen blir gladare än jag om ribban höjs! =))


Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0