Sköna maj, välkommen

Den andre i maj, hux flux. Valborg firades i Emmaboda med Lina, Stefan och lille Alvin med god mat, dryck och skratt. Hur elva timmar kan gå så rasande snabbt, det är för mej en gåta. Vi hann inte ens spela kubb och slösade bort en hel timme på hembygdsgården utan att majbrasan tändes så gick hem. Jag fick dock se en något nedbrunnen från tåget, med lågor och allt, så helt utan bål blev jag inte. Ej heller någon Glad Såsom Fågeln eller Vintern Ra, men två versioner av Halleluja och lite annat modernt från radion av Kulturskolan.
Men jag hade en bra Valborg, var hemma kvart över tio och kröp till kojs för att jobba 0830-1950 hela första maj. Direkt efter cyklade jag till dansen som jag blev sen till pga de tjugo minuterna övertid. "Arbetarnas lediga dag", va? Pyttsan ... Jobbade första maj även förra året minns jag.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0