Mycket vilja, lite tid

Men tack och lov känner jag ingen stress, ännu iaf. Det är jobb, hem, dans, hem, jobb ... När jag är hemma är det för att sova i princip.
Har en ledig för- och eftermiddag i morgon, men jag höll på att bli snuvad på den. En jobbarkompis ringde och frågade om jag kunde hoppa in och jobba och det hade jag gärna gjort om jag inte haft så mycket att stå i här hemma. Det ska tvättas, diskas, städas, lagas matlådor, strykas mm innan fredag då det kommer gäster. På torsdag hinns det inte med då jag först jobbar till 1430 och sen börjar dansa 1805. Där emellan behövs en tupplur. På fredag hinns endast en finputsning med i form av dammsugning då jag börjar jobba 1145 redan, och en halvtimme efter att jag sjäv kommit hem kommer mitt folk.
 
Tror min arbetskamrat blev sur över att jag sa nej trots att jag förklarade väldigt noggrant varför. Somliga har svårt att förstå att eftersom jag är helt ensam så kan ingen annan ta tag i saker när jag inte har tid till skillnad från de som lever i tvåsamhet.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0