Krabbigt värre

Åh, vilken förmiddag, kaos. Fick ett mail om att hyrespengar förts över från mitt konto till det gamla postgirot, dvs min förra hyresvärd som dog. Eftersom jag hade en massa förinställda överföringar fick jag ju då avbryta dem för att istället lägga in de nya värdarnas nummer, men nånstans gick det galet, för det var flera kommande överföringar som fortfarande låg inlagt. Gjorde om borttagningen och förhoppningsvis finns inga kvar nu.
 
Fick i mailet telefonnumret till en av döttrarna så ringde upp och var så där äckeltrevlig och började inte käfta emot när hon sa att jag istället skulle ringa banken och be dem föra tillbaka pengarna. Jag var skeptisk, men ringde ändå och samtalet till banken var kort, snabbt svar - de varken kan eller får göra så.
Bara att ringa tillbaka till den här dottern och förklara att det är hon som måste skicka tillbaks pengarna. Ännu krångligare.
 
Vi talar om en kvinna i 60årsåldern som fortfarande betalar med blanketter på bankkontor, dvs jag fick lov att skriva ner mina kontouppgifter i ett brev och posta till henne så hon kan gå ner på banken och få pengarna återöverförda till mej.
Så jag fick helt sonika ta mitt brev, cykla till Konsum och köpa ett kuvert och frimärke. Killen i kassan sa att han kunde posta det åt mej, jag sa Tack, vad snällt, men varför vet jag inte. Postlådan står ju precis utanför ingången.
 
Helvete, krabb ... Om en knapp timme ska jag till jobbet och arbeta i tre timmar. Värt?

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0