Vad ska vi göra i dag, då, Pippi?

Söndag och ledig. Skönt, men allt lite långtråkigt av nån anledning. Jag är inte den som måste ha saker att göra annars. Vaknade först kvart i åtta av att småfåglarna förde ett sånt jäkla liv utanför, ett väldigt härligt sätt att vakna upp till, som att vakna av att våren knackar på. Men jag var inte utsövd, så somnade om efter nån timmes slögloende på datorn och vaknade vid ett igen.
 
Igår var det arbete och slit som gällde, från sju till halv sju. Men från ingenstans dök en gammal, tja, vän (???) upp igen efter flera år. Jag vet egentligen inte varför vi känner varann, vi har aldrig hängt, bara vetat om varann liksom. Vi gick i samma skola, han kilade stadigt med en klasskamrat till mej i gymnasiet, närmre relation än så har vi aldrig haft. Men vi har heller inte ignorerat varann eller undvikit att hälsa och prata när vi väl stött på varann. Konstigt egentligen.
Dessvärre hann vi inte prata så länge, jobbet måste ju skötas, hann gå igenom ett kort sammanfattning om vad som hänt sen sist. Han har varit i Göteborg och vänt, gift sej och skilt sej och jag hade i princip varit på jobbet sen dess. Sen skildes våra vägar.
 
När arbetsdagen så småningom var över for jag hem och satte mej framför tvn ihop med goda groggar och snask och snacks. Där satt jag framför bla Melfesten och Qxgalan tills jag gick och la mej.

Kommentarer

Åsikter och invändningar här:

Namn:
Kom ihåg mej

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din text:

Trackback
Denna blogg har för närvarande bloglovin)
RSS 2.0